خبرگزاری کار ایران

نماینده شیراز در مجلس:

خام فروشی مواد معدنی اصلاح شود

asdasd
کد خبر : ۹۲۷۲۳۳

نماینده شیراز و زرقان در مجلس گفت: ضرورت دارد تا خام فروشی مواد معدنی در استان اصلاح ‌شده و این مواد در واحدهای مجهز، فرآوری و سپس به محصولات متنوع تبدیل، و نهایتاً به بازار مصرف عرضه شود تا ارزش ‌افزوده فعالیت در این بخش به میزان مورد انتظار برسد.

به گزارش ایلنا ابراهیم عزیزی در جلسه‌ پیگیری و حل مشکلات پیشِ روی کارخانجات سنگ‌بری مستقر در منطقه برم‌شور شیراز عنوان کرد: در راستای توسعه فعالیت‌های اقتصادی جهش تولید و برخورداری از سرمایه‌گذاری‌های مناسب در حوزه معادن و صنایع معدنی، از پتانسیل مجلس و نمایندگان  در جهت عملیاتی شدن این مهم، استفاده لازم را خواهیم برد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های مهم معدنی استان فارس بیان کرد :از دیگر عوامل مورد انتظار برای افزایش سهم معادن در توسعه اقتصادی استان،‌ نوسازی تجهیزات،ماشین‌آلات و فرآوری سنگ دراستان است، که لزوم سرمایه‌گذاری گسترده دراین بخش را می‌طلبد.

ایزدی رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان‌ هم در ادامه در خصوص  وضعیت سنگبری ها  و سنگ‌های تزیینی استان فارس افزود : هم اینک ۳۱۹ واحد سنگبری در سطح استان وجود دارند که اشتغال ۴۴۹۰ نفر را به دنبال داشته است و  از این واحدها ۱۵۹ واحد سنگبری در شهرستان نی‌ریز، ۷۷ واحد در شهرستان صفاشهر، ۲۲ واحد در شهرستان آباده  و ۴۵ واحد در شهرستان شیراز دارای پروانه بهره برداری  هستند  و باقی در سایر نقاط استان فارس مستقر هستند.

ایزدی با اشاره به ضرورت برنامه‌ریزی جامع و مدون در فرآوری توام با تکنولوژی روز دنیا در واحدهای سنگبری استان فارس اضافه کرد: در مسیر توسعه فعالیت‌های اقتصادی، ضروریست تا اشتغال‌پایدار، رفع بیکاری و جهش‌تولید مدنظر قرار گیرد و  برنامه‌ریزی‌های دقیق فعالین اقتصادی و سنگبری‌های فعال استان، در راستای صادرات به کشورهای هدف باشد.

وی اظهار داشت: برای رسیدن به نقطه مطلوب صادرات و ایجاد تحولات مفید در عرصه صنعت سنگ و فرآوری، می‌بایستی ظرفیت‌های موجود را در نظر گرفت، و نقشه راه دقیق، سنجیده و کاربردی، همراه با برنامه‌ریزی جامع و به روز در امرِ فرآوری، را مدنظر داشت. که خود نیازمند تعامل، هم افزایی، همراهی و همکاری توانمان  بخش خصوصی  و دولتی است.

رئیس سازمان‌ صنعت‌معدن و تجارت استان فارس در پایان گفت: شهرک تخصصی  سنگ  به مساحت ۳۰ هکتار، با هدف احداث و انتقال واحدهای خدماتی و عرضه سنگِ فرآوری‌شده در برم‌شور شیراز احداث خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز