خبرگزاری کار ایران

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان خبرداد:

صدور 83 پروانه تولید محصولات ضدعفونی کننده در قزوین

asdasd
کد خبر : ۹۲۷۲۱۵

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین ازصدور ۸۳ پروانه تولید محصولات پاک کننده و ضدعفونی کننده در استان قزوین خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، محسن قجربیگی در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان قزوین با اعلام این خبر گفت: محصول ضدعفونی کننده و محصول پاک کننده دو محصول جدا از هم هستند و ۲۶ مجوز برای تولید پاک کننده دست و سطوح صادر شده و مابقی برای تولید مواد ضدعفونی کننده  است و هنوز برای تولید محصول ضدعفونی کننده غیرالکی هیچ مجوزی در کشور داده نشده است.

 معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان اضافه کرد: در ۲ ماه اخیر بیش از ۳۰۰ بازدید از واحدهای تولیدی مرتبط انجام شده و بیش از ۴۰۰ یا ۵۰۰ نمونه برداری انجام شده است.

وی ادامه داد: در ۱۰ روز اول شیوع این بیماری، ۴۲۰ لیتر الکل از استان به استان‌های دیگر داده شد و الان وضعیت استان در زمینه تولید الکل و مواد ضدعفونی کننده خوب بوده و برای صادرات ماسک از استان اجازه داده شده است.

این مسئول با تاکید بر وضعیت خوب تولید استان در این زمینه، افزود: هم اینک ما به سمت بازنگری مجوزهای صادر شده و کیفی گرایی محصولات تولیدی حرکت کرده‌ایم چون بسیاری از این مجوزها به صورت اورژانسی صادر شده بود.

قجربیگی عنوان کرد: قرار شد مجوز بسیاری از این واحدها تمدید نشود چون جا و مکان مناسبی نداشتند و نتوانستند آزمایش‌های اثربخشی را پیگیری کنند.

 معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان یادآور شد: بیش از ۴۵ واحد تولید ماسک از سازمان غذا و دارو پروانه گرفتند که بسیار مطلوب است چون فرآیند صدور مجوز از صنعت و معدن و غذا و دارو بسیار طولانی است و بارها بازدید و اصلاح نیاز دارد.

به گفته وی، ۲ واحد ماسک صنعتی در استان راه اندازی شده است و ۲ واحد نیز در آینده به استان اضافه خواهند شد که نقش موثری در تامین نیاز بازار و شهروندان ایفا خواهد کرد.

حدود چهار هزار مجوز واحدهای تولیدی و صنعتی در استان قزوین صادر شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز