خبرگزاری کار ایران

رئیس جهادکشاورزی استان خبر داد:

تهیه طرح مطالعاتی قنات‌های روستایی خوشاب

asdasd
کد خبر : ۹۲۷۲۰۶

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی گفت: از تمام ظرفیت های موجود برای ساماندهی وضعیت آب در روستاهای منطقه خوشاب استفاده خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از سبزوار، محمد رضا اورانی در بازدید از گلستان گل محمدی و باغات انگور واقع در اراضی شیب دار روستای داراب، دامداری روستای یام و استخر پرورش ماهی روستای نشیب گفت: با توجه به ظرفیت های این منطقه باید از تجارب و نتایج شهرستان های دیگر درخصوص علم اصلاح باغات بهره برد و همچنین نیازهای آموزشی را شناسایی و با آموزش‌های مناسب زمینه ایجاد اشتغال و هموارکردن مسیر بازگشت جوانان به روستا‌ها و در نتیجه رشد و توسعه روستایی را فراهم آورد.

وی همچنین درباره‌پروش دام سبک گفت : می‌توان از طریق الگو‌برداری درباره روش های نوین اصلاح نژاد دام این زمینه را توسعه داد .

وی در ادامه با اشاره به محدودیت سرمایه‌ها و منابع در کشور بر تخصیص منابع با توجه به اولویت ها در سیاستگذاری ها تاکید کرد و گفت: از مشکلات اساسی  کشور ما ارائه یک نسخه و دستورکار واحد برای حل مسائل مربوط به کشاورزان در کل کشور است ، که متاسفانه بدون در نظر گرفتن تفاوت های منطقه ای دستور کار یکسان صادر می‌کنند که این خود مانعی برای تولید است ، به عنوان نمونه شرط سنددار بودن ملک برای پرداخت تسهیلات به کشاورزان که باعث شده باوجود چنین شرایطی کشاورزان نتوانند از تسهیلات ارزان بانک کشاورزی استفاده کنند.

اورانی ضمن اشاره به قنات ها به عنوان منابع آبی اصلی روستاهای این دهستان و مشکلات مربوط به این حوزه ، از تهیه طرح مطالعاتی قنات های این دهستان خبر داد و گفت: از تمام ظرفیت ها موجود جهت ساماندهی وضعیت آب در روستاهای منطقه استفاده خواهیم کرد .

در ادامه مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیز ضمن ارائه گزارشی از وضعیت کشاورزی و دامداری این بخش گفت: این بخش 26 روستا و 83 رشته قنات دارد .

ابراهیم رودسرابی اساسی ترین مشکل این منطقه را مهاجرت جوانان و خالی شدن روستاها از نیروی کار خواند و گفت : با توجه به زمینه ها و پتانسیل های مناسب دهستان یام ،گردشگری یکی از زمینه های مناسب جهت ایجاد اشتغال در این منطقه است که باید مورد بررسی و پیگیری بیشتر قرار بگیرد.

امان‌الله خدمتگزار فرماندار شهرستان خوشاب نیز بر تلاش و همکاری مردم در کنار کمک‌های دولت برای رسیدن به رشد و توسعه شهرستان تاکید کرد و گفت: با توجه به مسئله سوخت تراکتورها و عدم تخصیص سوخت به تراکتورهای فاقد پلاک ، بر اقدام هر چه سریع‌تر تراکتورداران در جهت پلاک گذاری ماشین آلات کشاورزی تاکید کرد.

خدمتگزار گفت : روستائیان می‌توانند از طریق راه اندازی صندوق های خرد در روستا تسهیلات کم بهره مناسب جهت ایجاد اشتغال دریافت کرد،همچنین با وجود  فعالیت معین‌های اقتصادی و پای کار آمدن صندوق کارآفرینی امید،پست بانک و بانک رسالت زمینه اشتغالزایی فراهم آمده است .

فرماندار شهرستان از دهیاران و شوراهای روستاها خواست تا با ارتباط بیشتر با دستگاه های شهرستان و فرمانداری برای رفع مشکلات و مسائل مردم روستا گام بردارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز