خبرگزاری کار ایران

مدیر کل آموزش و پرورش استان:

سنجش سلامت نوآموزان قزوینی از تیرماه آغاز می شود

asdasd
کد خبر : ۹۲۷۱۹۴

مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: سنجش سلامت برای ۱۴ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در استان قزوین از ۱۵ تیرماه آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، حسنعلی اصغری اظهار کرد: سنجش سلامت ۱۴ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در استان قزوین از ۱۵ تیرماه تا پایان شهریور در ۱۵ پایگاه ارزیابی اولیه و تخصصی استان انجام می‌شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان افزود: مدیران مدارس با ثبت نام در سامانه سناد و نوبت گیری در سامانه سنجش، والدین و نوآموز را (با مدارک: اصل شناسنامه والدین و نوآموز، کارت واکسیناسیون تکمیل شده، یک قطعه عکس ۳ در ۴ و مبلغ ۴۰۰ هزار ریال) به پایگاه‌های سنجش راهنمایی خواهند کرد.

اصغری اضافه کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا، تعداد مراجعه روزانه نوآموزان به پایگاه سنجش از ۴۰ نفر در سال‌های قبل به ۲۰ نوآموز در سنجش ۱۳۹۹ تقلیل پیدا کرده است و بر اساس دستورالعمل ابلاغی رعایت توصیه‌های بهداشتی در پایگاه‌های سنجش با همکاری استانداری و دانشگاه علوم پزشکی پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: در برنامه ملّی سنجش سلامت جسمانی و آمادگی نوآموزان آماده ورود به پایه اول ابتدایی مورد ارزیابی‌های بینایی، دید رنگ، شنوایی، گفتاری، آمادگی تحصیلی، اختلالات جسمی – حرکتی، اندازه گیری توده بدنی BMI، قد، وزن، دهان و دندان، بیماری‌های جلدی (پوست و مو)، بیماری‌های نیازمند مراقبت ویژه و سابقه بیماری در خانواده قرار خواهند گرفت.

به گفته این مسئول، ۷ هزار و ۲۰۰ نوآموز پیش دبستانی پارسال سنجش شدند که در مجموع ورودی پایه اول ابتدایی در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ بالغ بر ۲۱هزار نوآموز است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان یادآور شد: سنجش نوآموزان پیش دبستانی از ابتدای مهرماه در استان آغاز خواهد شد و طبق برنامه ۵۵ درصد نوآموزان پیش دبستانی در سنجش سال ۱۳۹۹ مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز