خبرگزاری کار ایران

مدیرکل منابع طبیعی استان قزوین خبرداد:

مهار آتش سوزی در اراضی ملی طارم و الموت

asdasd
کد خبر : ۹۲۷۱۶۶

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین از مهار آتش‌سوزی در سطح حدود ۲۰ هکتار از اراضی ملی طارم سفلی و الموت غربی خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، علی اکبر اسدالهی با اعلام این خبر گفت: مهار هرکدام از این حوادث که شامل ۶ فقره آتش سوزی بود بین ۲تا ۵ ساعت زمان برد.

مدیرکل منابع طبیعی استان افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری در مهار ۳۰ فقره آتش سوزی مشترک در اراضی ملی و مستثنیات (زمین های کشاورزی) مشارکت داشته اند.

اسدالهی ادامه داد: امسال نزدیک به ۴۰۰ هکتار از اراضی استان قزوین دچار آتش سوزی شده اند که از این میزان ۱۵۰ هکتار هکتار مربوط به مراتع اراضی ملی بوده و سایر به زمین های کشاورزی اختصاص داشته است.

وی با بیان اینکه مسببان آتش سوزی ها با توجه به اینکه روشن کردن آتش در اراضی جرم محسوب می شود، شناسایی و به مراجع قضایی معرفی می شوند، گفت: در همین رابطه چهار مظنون شناسایی شده اند که جرم یک نفر مسجل شده است.

این مسئول با بیان اینکه آموزش به جوامع محلی از مهم ترین راه های پیشگیری از آتش سوزی اراضی ملی و کشاورزی است که این مهم را دنبال می کنیم، افزود: در کنار این موضوع، توزیع آتش کوب بین روستاها برای مقابله با حوادثی از این دست در حال انجام است.

سال گذشته 824 هکتار از اراضی ملی استان قزوین دچار آتش سوزی شده بودند.

استان قزوین دارای ۸۵۳ هزار و ۴۸۵ هکتار مرتع، ۲۹ هزار و ۱۵۰ هکتار بیابان و ۲۸ هزار و ۱۵۷هکتار جنگل است که مجموع آنها اراضی ملی و منابع طبیعی استان را تشکیل می‌دهند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز