خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان:

۱۶ هزار فرصت شغلی جدید در قزوین ایجاد شد

asdasd
کد خبر : ۹۲۷۰۷۷

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین گفت: نرخ بیکاری در استان ۹.۹ دهم درصد است که برای امسال ۱۶ هزار و ۳۷۵ فرصت شغلی جدید برنامه ریزی شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، ابوالفضل یاری اظهار کرد: اشتغال محقق شده پارسال استان قزوین ١٧ هزار ٣٩٣ شغل بود و میزان صادرات غیر نفتی سال گذشته استان ۴۷۵ میلیون دلار بود که این میزان می‌تواند در سالجاری ۸۰۰ میلیون دلار باشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با بیان اینکه طی سه سال گذشته استان قزوین در اقتصاد مقاومتی جزو استان‌های برتر بوده است، یادآور شد: در سال جهش تولید برای طرح‌ها سه سطح تعریف شده که ١۵ پروژه زیر ساختی از جمله آنها است که نیاز به مجوز ملی دارد.

یاری افزود: تاکنون برای طرح‌های تولیدی سالجاری در بخش خصوصی و عمرانی ٨١ میلیارد تومان تخصیص اعتبار شده است.

به گفته وی، شهرک انرژی، دهکده لجستیک، فرودگاه، شهرک پوشاک منطقه ویژه اقتصادی تاکستان، گردشگری یله گنبد و باراجین و فدک، راه آهن قزوین - قم، بیمارستان یکهزار تختخوابی، توسعه خوشه شیرینی و زیتون از جمله پروژه‌های مهم استان قزوین است.

این مسئول ادامه داد: اعتبارات عمرانی یا تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان قزوین در سال ۹۹ نسبت به بودجه پارسال ۱۲ درصد رشد پیدا کرده است.

به گفته رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ، رشد ۱۲ درصدی اعتبارات عمرانی این استان در حالی است که میانگین رشد این بودجه در سطح کشور ۹ درصد بوده است.

یاری بیان کرد: بودجه عمرانی استان قزوین در سال جاری حدود چهار هزار میلیارد ریال تعیین و ابلاغ شده است.

وی اضافه کرد : توزیع بودجه عمرانی یا اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای بین استان ها بر مبنای توسعه نیافتگی مناطق است و از آنجا که قزوین در شاخص های توسعه از میانگین کشور بالاتر است به همین دلیل نیز اعتبارات عمرانی خیلی از استان ها با شاخص های جمعیتی و ... کم تر یا مشابه از این استان بیشتر است.

این مسئول خاطر نشان کرد: ظرفیت های اقتصادی استان و اینکه سرمایه گذاری در آنها از توجیه اقتصادی بالایی برخوردار است،  امیدواریم بتوانیم سهم این اعتبارات را افزایش دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز