خبرگزاری کار ایران

عسکری زاده مطرح کرد:

مقامات قضایی با خاطیان محدودیت های کرونا برخورد کنند/ وضعیت بندرعباس رو به وخامت است/ مسئولان سریع تر چاره اندیشی کنند

asdasd
کد خبر : ۹۲۶۹۷۴

عضو شورای شهر بندرعباس گفت: تقاضا دارم با جدیت تمام، تمامی مصوبات ملی و ضرورت های محلی برای مقابله با کرونا، فرهنگ سازی و برخوردهای قضایی صورت گیرد و اجازه برگزاری جشن عروسی و تجمعات داده نشود.مجازات قضایی باید در انتظار خاطیان و افرادی که اقدام به فک ‌پلمب کنند، باشد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، مجید عسکری زاده در نطق پیش از دستور در یکصد و هشتادمین جلسه فوق العاده شورای شهر بندرعباس، اظهارکرد: با شیوع ویروس کرونا در استان هرمزگان بخصوص شهر بندرعباس در دوماه پایانی سال 1398 و تهدید سلامت شهروندان، شورای شهر وشهرداری بندرعباس بنا به رسالت و مسئولیت اجتماعی خود همگام و همراه با تدابیر و اقدامات دولت و ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا، تمامی ظرفیت ها و امکانات مالی و تجهیزات مدیریت شهری و حوزه های وابسته از قبیل آتش نشانی و خدمات ایمنی، مدیریت پسماند، مدیریت بحران، حمل و نقل عمومی، آرامستان ها، فناوری اطلاعات و پارک ها و فضای سبز را به منظور کنترل و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و همچنین آموزش و اطلاع رسانی محیطی، به کار گرفت که خوشبختانه نتایج مثبتی حاصل شد.

وی ادامه داد: اما متاسفانه با بازگشایی مجدد اصناف و بازار و عدم فاصله گذاری اجتماعی در خرداد 1399 توسط شهروندان و همچنین اخذ تصمیمات نسنجیده وغیر کارشناسی مسئولان، شهر وضعیت بحرانی قرار گرفته است.

عسکری زاده عنوان کرد: دلیل ساده انگاشتن این همه‌گیری ویروس و عدم قاطعیت در خصوص تداوم محدودیت های ضروری در استان وشهر توسط مسئولین و متولیان این امر در ستاد کرونای استان" یادآور می شوم که این استان دوباره با گسترش بی‌رویه بیماری کووید-۱۹ در شهرهای مختلف مواجه شده است.

وی تصریح کرد: متاسفانه حجم زیاد بیماران مبتلا به کرونا در بندرعباس و سایر شهرهای استان آزاردهنده است و نشان از کم اهمیت انگاشتن سلامت شهروندان دارد.

 عسکری زاده بیان کرد: از مسئولان خواهشمندم در اسرع وقت چاره اندیشی کنند و با ایجاد مجدد محدودیت‌ ها، از اجتماع مردم در خیابان‌ها و بازارهای محلی شدیدا جلوگیری کنند.

وی خاطرنشان کرد:  تقاضا دارم با جدیت تمام، تمامی مصوبات ملی و ضرورتهای محلی برای مقابله با کرونا، فرهنگ سازی و برخوردهای قضایی صورت بگیرد و اجازه برگزاری جشن عروسی و تجمعات داده نشود، مجازات قضایی باید در انتظار خاطیان و افرادی که اقدام به فک ‌پلمب کنند، باشد.

 عضو شورای شهر بندرعباس گفت: شهرداری به موازات تلاش های موثر و خستگی ناپذیر مجموعه بهداشت و درمان کشور، در خط مقدم کنترل و مبارزه با شیوع این ویروس قرار داشته، به تلاش های مستمر و شبانه روزی عوامل شهرداری در بخش های مختلف خدماتی شهر باید اشاره کرد،این خدمات در شرایطی انجام می شود که شهرداری بندرعباس بدون کمترین وابستگی به بودجه دولت، با چالش جدی کاهش درآمد مواجه می باشد.

وی ادامه داد: بدون تردید یکی از وظایف وزارت بهداشت تقویت زیرساخت‌ها، تامین تجهیزات مورد نیاز و کمک‌های مالی است. در حال حاضر وضعیت خوب نیست ولی ما قطعا پیگیری خواهیم کرد تا نیازهای آینده دانشگاه علوم پزشکی شهر تامین شود. در کنترل همه‌گیری کرونا، مهمترین عامل، رفتار اجتماعی است و نوع نگرش مردم، رعایت فاصله‌ گذاری و بهداشت فردی مهم است.

عسکری زاده تصریح کرد: اینجانب به عنوان یک شهروند که با دیدن این همه اندوه وغم دلم به درد می آید وکاری بیشتر از این در توانم نیست عاجزانه خواهشمندم شهروندان نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

وی بیان کرد: اگر توجه به اصول  بهداشتی نشود کرونا در هرمزگان وشهر بندرعباس به یک بحران بزرگ تبدیل خواهد شد که تا کنون با آن روبرو نبوده است.

 عضو شورای شهر بندرعباس،خاطرنشان کرد: پیشنهاداتی برای کاهش ابتلای شهروندان به کرونا وجود دارند از جمله: بازگرداندن سریع محدودیت‌های ترددی در سطح شهر بندرعباس واستان، بستن معابر شهری و جلوگیری از عبور و مرورهای بی دلیل در سطح شهر و برخورد جدی با خاطیان، ضد عفونی منظم تمام معابر شهری و اطلاع‌رسانی صادقانه و هشدار دهنده به شهروندان، کاهش ظرفیت کاری ادارات و تعیین ساز و کارهای جهت کاهش نیاز مردم به خروج از منزل و بسیج تمامی امکانات شهر و استان و حتی کشوری برای کمک به دانشگاه علوم پزشکی استان و اعلام وضعیت بحرانی به ستاد ملی کرونا.

عسکری زاده تصریح کرد: در این شرایط بحرانی که با گذشت هر ساعت وضعیت شهر بندرعباس وخیم و وخیم‌تر می‌شود، ادامه دار بودن شرایط و عدم مدیریت صحیح می‌تواند سبب بروز فاجعه‌ای جبران ناپذیر شود که جان هزاران نفر از شهروندان استان و شهر بندرعباس را با خطر بسیار جدی رو به رو کند.

وی ادامه داد: بندرعباس از کف رفته است و خانواده ای نیست که داغدار و نگران نباشد. اگر نیرو ندارند از دیگر استانها نیروی امدادی وارد کنند.

عسکری زاده ابراز کرد: مجددا تقاضا مندم مردم دقت و جدیت بیشتری در رعایت نکات بهداشت فردی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی را داشته باشند تا ان شاءالله به زودی زود این ویروس منحوس را شکست دهیم.

عضو شورای شهر بندرعباس تصریح کرد: بدون شک با حفظ همدلی و رعایت نکات بهداشتی با هم و در کنار هم این روزهای سخت را سپری خواهیم کرد و در آن روز که یقینا به زودی خواهد آمد همه ما در دامن کوه زیبای گنو، باغات سیاهو و خلیج نیلگون فارس دوباره جمع خواهیم شد تا رنج این روزهای دشوار را فراموش کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز