خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور خبر داد:

‍افزایش ١٠ درصدی برداشت گندم در نیشابور

asdasd
کد خبر : ۹۲۶۹۵۴

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور از افزایش ١٠ درصدی برداشت گندم در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از نیشابور ، محمدعلی فرهمند راد در این خصوص گفت: در سال جاری مقدار گندم از سطح زیر کشت معادل ١۵ هزار و ٢٠٠ هکتار آبی و دیم برداشت می شود که در مقایسه با سال گذشته با توجه به بارش خوب نزولات جوی حدود ۱۰ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه انتظار برداشت بیش از ۴۶ هزار تن گندم از اراضی زیر کشت شهرستان در سال زراعی جاری را داریم، افزود: قیمت خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری ٢۵ هزار ریال بوده که کشاورزان با مراجعه به مرکز خرید گندم نسبت به تحویل محصول مازاد بر نیاز خود اقدام می کنند.

وی اظهار داشت: میزان مبارزه با علف هرز در شهرستان ۱۱ هزار و ٨٠٠ هکتار و سطح مبارزه با سن ۱۱ هزار و ٧٠٠ هکتار می باشد همچنین ۸۷۰ تن بذر اصلاح شده بین کشاورزان توزیع شده است.

وی با اشاره به شروع فصل برداشت غلات در شهرستان خاطر نشان کرد: گروه های نظارت بر نحوه برداشت کمباین های غلات تشکیل و بر میزان ریزش های احتمالی قسمت های مختلف کمباین و ریزش های طبیعی نظارت بر اساس دستورالعمل های موجود تنظیمات لازم را انجام می دهند.

فرهمند راد اعلام کرد: در سال زراعی ۹۹-۹۸ حدود ۲۷ هزار و ۵۰۰ هکتار غلات(گندم و جو آبی) و ۶ هزار و ٣٠٠ هکتار(گندم و جو دیم) در شهرستان نیشابور قابل برداشت است.

وی همچنین ادامه داد: کار برداشت توسط ۲۸ دستگاه کمباین بومی و ۳۰ دستگاه کمباین مهاجر انجام می شود. 

رئیس شرکت غله و خدمات بازرگانی نیشابور نیز در خصوص خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان گفت: در حال حاضر یک سیلوی دولتی در کنار سه مرکز خرید تعاون روستایی در بخش های شهرستان گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را خریداری می کند.

علیرضا زارعی نیز افزود: ظرفیت ذخیره سازی گندم در مبادی فوق ۴۰ هزار تن در شهرستان است.

مدیر جهادکشاورزی نیشابور به کشاورزان توصیه کرد: با توجه به راه اندازی سامانه پیامکی استعلام سطح و پیش بینی تولید گندم، کشاورزان می بایستی قبل از مراجعه به مراکز خرید از طریق این سامانه از وضعیت ثبت اطلاعات خود در سامانه جامع پهنه بندی و مدیریت داده های کشاورزی مطلع و در صورت مشکل ابتدا با مراجعه به کارشناس پهنه نسبت به رفع آن اقدام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز