خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه تهران:

اشتیاق استاندار البرز برای توسعه استان بر مبنای علم و فناوری قابل تحسین است

asdasd
کد خبر : ۹۲۶۹۴۹

رئیس دانشگاه تهران با تحسین استاندار البرز به دلیل استقبال از علم و فناوری در برنامه های استان البرز گفت: اکثر مدیران و کارشناسان دستگاه های اجرایی دانش آموختگان دانشگاه ها هستند بنابر این خوب و بد عملکرد دستگاه ها عملکرد خود ما هم حساب می شود.

به گزارش ایلنا، محمود نیلی احمد آبادی روز شنبه در نشست انعقاد تفاهم نامه همکاری بین استانداری البرز و دانشگاه تهران افزود: دانشگاه همواره مهمترین مسوولیت تربیت نیروی انسانی را برعهده داشته و هیچگاه از ارزش آن کاسته نمی شود اما امروز دانشگاه حوزه فعالیت و اثر بخشی خود را توسعه داده است .

وی ادامه داد: امروز شاهد اهداف  کارآفرینی و مسئولیت اجتماعی در دانشگاه ها هستیم که در گذشته نبود  بنابراین دانشگاه‌ها ساختارها و برنامه های جدیدی طراحی کردند که این ساختارها درحوزه اموزش خودش را نشان می دهد.

احمد آبادی گفت: برای اینکه دانشگاه ها را نهادینه کنیم امروز نگاه های جدیدی  در دانشگاه ها شکل می گیرد که حوزه فعالیت اجتماعی و مسوولیت را فراتر از شعار پیش ببرد که  بخشی از  اینها دراموزش ما است.

وی با تشکر از استاندار البرز به دلیل استقبال استفاده از علم و فناوری دربرنامه های استان البرز گفت: اکثر مدیران و کارشناسان دستگاه های اجرایی دانش آموختگان دانشگاه ها هستند بنابراین خوب و بد عملکرد دستگاه ها عملکرد خود ما هم حساب می شود.

رئیس دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: همه ما درگیر یک بوروکراسی سنگین در کشور از جمله مشکل اقتصاد درونگرایی غیر رقابتی هستیم که دست و پای ما را برای همکاری بسته است در حالی که از نظر توان فردی و دیدگاه همه مدیران کشور دارای افق وسیعی هستند.

وی گفت: بنابراین برای غلبه براین مشکلات یکی از راهها توسعه همکاری ها است بنابر فرمایشات رییس جمهوری مبنی بر ائتلاف ملی برای رفاه مردم باید ائتلاف بین بخش های عظیم کشور شکل گیرد.

احمد آبادی  با اشاره به ویژگی های منحصر به فرد دانشگاه تهران گفت:سند تحول دیجیتال کشور را این دانشگاه نوشته است و با توجه به پتانسیل های اقتصادی استان نالبرز به لحاظ تعداد و تنوع صنعت باید از این فرصت ها بهره بیشتری برد.

وی ادامه داد: دانشگاه تهران در حوزه حوزه گردشگری و باستان شناسی اقدامات موثری در سطح بین الملل داشته است و امروز بزرگترین طرح های مرمت کشور را انجام می دهیم .

احمد آبادی اظهار داشت: انجام فعالیت های مثمر ثمر در حوزه آلودگی هوا و همکاری با اتحادیه های جنوب شرق آسیا و اتحادیه دانشگاه ها از دیگر فعالیت های انجام شده است.

وی با اعلام اینکه اولین دانشگاه کشور که در حوزه پارک علم و فناوری وارد شد دانشگاه تهران است گفت: امروز دانشگاه پردیس کشاورزی و منابع طبیعی به عنوان یکی از مراکز کشور دراستان البرز دارای ظرفیت های قابل توجهی در توسعه دانش بوده که به توسعه پارک های علم و فناوری نیز کمک می کند.

رییس دانشگاه تهران افزود: نباید از سرمایه گذاری پارک ها در کنار دانشگاه غافل شد و دانشگاه تهران فضاهای لازم را برای این توسعه فراهم می کند یکی از ثروت هایی که داریم مزرعه هایی مجموعه پردیس کشاورزی است که متاسفانه در مسیر توسعه از وسط آن جاده عبور می کند بنابراین برنامه های ویژه برای ارتقای این بخش خواهیم داشت.

در این نشست تفاهم نامه همکاری بین استانداری البرز و دانشگاه تهران در راستای همکاری های علمی و تحقیقاتی پیرامون توسعه علمی استان، منعقد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز