خبرگزاری کار ایران

معاون استانداری البرز تاکید کرد:

تقویت زیرساخت انتقال خون بر افزایش قدرت مانور پدافند غیرعامل موثر است

asdasd
کد خبر : ۹۲۶۹۲۲

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز به اهمیت نقش انتقال خون در پدافند زیستی اشاره کرد و گفت: وجود ذخایر خون کافی و قدرت تداوم فعالیت های ضروری انتقال خون در بحران ها، کاهش آسیب پذیری، ارتقاء پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران را موجب می شود.

به گزارش ایلنا، نورمحمد فردی به مناسبت 25 خرداد روز جهانی اهدای خون از سازمان انتقال خون استان طی بازدید از بخش های فنی اداره کل در جریان نقاط قوت و نیازمندی های این اداره کل قرار گرفت و بر لزوم تقویت زیرساخت های این اداره کل برای افزایش قدرت مانور در حوزه پدافند غیرعامل تاکید کرد.

وی در این بازدید به اهمیت نقش انتقال خون در پدافند زیستی اشاره کرد و گفت: وجود ذخایر خون کافی و قدرت تداوم فعالیت های ضروری انتقال خون در بحران ها کاهش آسیب پذیری، ارتقاء پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران را موجب می شود.

معاون استاندار تصریح کرد: تاکید استاندار محترم بر متمرکز کردن بخش های خدمت رسان یک مجموعه به منظور تسریع در انجام خدمت و صرفه جویی در وقت و هزینه با هدف رضایتمندی ارباب رجوع امری ضروری است اما دستگاه های نقش آفرین در مدیریت بحران می بایست توجه ویژه ای به تمرکز زدایی در حوزه فنی داشته باشند.

وی افزود: اهدای خون، اهدای زندگی به بیماران نیازمند به خون فراوردهای خونی است، بیمارانی مثل تالاسمی، هموفیلی های افرادیکه به خاطر نقض ژنتیکی نیاز به فاکتورهای خونی دارند که بدون خون و فراوردهای خونی قادر به ادامه زندگی نخواهند بود. 

فردی گفت: اهدا کنندگان خون در واقع در نجات جان این نیازمندان قدم بر می دارند که ثواب این صدقه در نزد خداوند بی حد و حساب است، چنانچه در قران کریم آمده است "هر کس یک نفر را زندگی بخشد همانند این است که ملتی را حیات بخشیده است" و اهدا کنندگان خون و فراورده های خونی مصداق این آیه قرآنی هستند. 

وی همچنین با تاکید بر نقش اهدای خون در سلامتی افراد، گفت: شاخص های مشخصی برای اهدای خون وجود دارد و به افرادی که دارای این شاخص ها هستند توصیه می شود تا برای ارتقای سلامتی خود به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.

معاون استاندار با تقدیر از فعالیت انساندوستانه کارکنان انتقال خون، تصریح کرد: از مردم فهیم و بزرگوار استان انتظار می رود در اهدا خون به هموطنان خود کوتاهی نکنند چه بسا تزریق به موقع خون باعث نجات جان انسانی گردد و حیاتی دوباره بخشیده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز