خبرگزاری کار ایران

تشکیل پرونده برای ۵ تعاونی متخلف عرضه کود شیمیایی در فارس

asdasd
کد خبر : ۹۲۶۸۲۶

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس گفت: برای ۵ تعاونی متخلف این استان در رابطه با اخلال در عرضه کود شیمیایی پرونده تشکیل شده است.

به گزارش ایلنا و به نقل از تعزیرات حکومتی فارس، علی مبشری خاطرنشان کرد: برای برخورد با اخلالگران عرضه کود شیمیایی، برای ۵ تعاونی متخلف در شهرستان مرودشت پرونده تشکیل و به شعبه ویژه تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

مبشری از احضار مدیران این تعاونی‌ها و انجام تحقیقات گسترده برای بررسی ابعاد تخلف خبر داد و گفت: این تعاونی ها سهیمه کود اوره متعلق به کشاورزان منطقه را در بازار آزاد به قیمت گزافی به فروش رسانده که با شناسایی عوامل متخلف ، پرونده قضایی در این رابطه تشکیل شده است.

مدیر کل تعزیرات حکومتی فارس ارزش تخلف این تعاونی ها را بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال عنوان و اضافه کرد: قانونگذار برای عرضه خارج از شبکه، جریمه نقدی تا ۵ برابر ارزش کالا و قطع سهمیه را در نظر گرفته که با توجه به حساسیت موضوع، پرونده های این تعاونی ها با سرعت و قاطعیت رسیدگی خواهد شد و متخلفین اعمال قانون خواهند شد.

عضو ستاد تنظیم بازار استان فارس از شهروندان تقاضا کرد تا چنانچه اطلاعی از عرضه خارج از شبکه کود شیمیایی دارند مراتب را به سامانه ۱۲۴ سازمان صمت اطلاع داده تا ضمن برخورد با چنین اقداماتی ، عرضه بر اخلالگران سودجویان تنگ شده و میزان چنین تخلفاتی به حداقل کاهش یابد.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان فارس همچنین با اشاره به کشف یک دستگاه کامیون حامل لاستیک قاچاق در شهرستان شیراز توسط نیروی انتظامی، گفت: در این کامیون تعداد زیادی لاستیک خارجی جاسازی شده و از مبدا جنوب کشور به مقصد شیراز حمل می‌شد.

مبشری افزود: با بازداشت راننده کامیون و تشکیل پرونده، شعبه پنجم تعزیرات حکومتی استان فارس رسیدگی به پرونده را به عهده گرفت که طی تحقیقات انجام شده، تخلف محرز و حکمی مبنی بر ضبط لاستیک‌های قاچاق و جریمه 2 میلیارد و 500 میلیون ریالی برای متهم صادر شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز