خبرگزاری کار ایران

شهردار مشهد :

هزینه نگهداری شهر مشهد روزانه ۱۱ میلیارد تومان است/هروقت کارمان به تهران گره خورد با مشکل مواجه شدیم/ انتقال زندان مشهد تا پایان سال

asdasd
کد خبر : ۹۲۶۸۰۹

شهردار مشهد هزینه نگهداری شهر تا پایان سال ۹۶ روزی ۳ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: در حال حاضر این رقم به روزی ۱۱ میلیارد تومان رسیده و به دلیل ویروس کرونا در سه ماهه ابتدایی سال جاری حدود ۲۰ درصد کاهش در آمد داشته‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد،‌محمدرضا کلائی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: در زمینه بافت پیرامون حرم مطهر ما با پروژه‌ای مواجهیم که سرعت رسیدن به اهداف آن کسی را راضی نکرده است.نیازمند به هماهنگی میان عناصر تصمیم گیرنده هستیم و این بحث با چالش هایی مواجه است، چالش اول چالش بین استان‌ و تهران است که تصمیم‌گیری در این زمینه در نهادهای تهران است یا خراسان.چالش دوم تامین منابع مالی طرح است که آیا برای تصمیمات اتخاذ شده منابع مالی تامین شده یا نه؟

وی گفت: چالش سوم به آینده نگاه کردن یا به گذشته نگاه کردن است، برخی معتقدند باید به گذشته نگاه کرد و ریشه یابی کرد برخی معتقدند این روش کار را طولانی‌تر می‌کند و باید امروز به سمت آینده نگاه کنیم.پیش‌بینی من این است که فرآیند این چالش‌ها همچنان زمان خواهد برد، ما در مدیریت شهری معتقدیم در تصمیمات کلان ذی‌نفعان متعددی وجود دارد.

شهردار مشهد گفت: ما می‌خواهیم بافت اطراف حرم، کارگاه ساختمانی نباشد و به آماده‌سازی آن برای خدمت‌رسانی به زائران بپردازیم؛ چهار صورتجلسه بین وزیر راه و شهرسازی و استاندار و سایر مسئولان وجود داشته اما هیچکدام عملی نشده؛ ما مرجع تصمیم نیستیم، صرفا می توانیم کمک کنیم.

شهردار مشهد در ادامه با اشاره به اینکه زمانی که به مدیریت شهری رسیدیم با حجم سنگینی از بدهی مواجه بودیم، حدود 5 هزار و 800 میلیارد تومان به بانک‌ها بدهی داشتیم و یکهزار میلیارد تومان به پیمانکاران گفت: 83 دستگاه به ما کمک کردند تا این بدهی‌ها را پرداخت کنیم.

وی افزود: حدود 30 پروژه‌ای که سبب بلوکه شدن دارایی ما شده بود، تعیین تکلیف شد و منابع ما از آنجا آزاد شد. آزادسازی آن منابع اجازه داد به پروژه‌های عمرانی فکر کنیم. در فرآیند پروژه‌های عمرانی، حدود 10 هزار میلیارد تومان پروژه تعریف کردیم. اگر هر پیمانکاری بگوید به دلیل کمبود بودجه بدهی معوق از شهرداری دارد، شخصا پاسخگو هستم و این در حالی است که دوره‌ای در مشهد نبوده که کمتر از 400-500 میلیارد به پیمانکاران بدهکار نباشیم.

وی عنوان کرد: مجموعه پروژه‌هایی که تعریف کردیم یا تعریف خواهیم کرد همگی تا پایان این دوره مدیریت شهری اجرا خواهند شد. پروژه‌های بلند مدت را نیز پیش پرداخت آن‌ها را انجام خواهیم داد‌، بیشترین تاخیر ما برای اجرای یک پروژه تنها یازده روز بوده است. این تاخیرها هیچ وقت به ماه و به سال نمی‌رسد و ما هدفی جز رفاه مردم نداریم.

شهردار مشهد گفت: هروقت کارمان به تهران گره خورده است ما با مشکل مواجه می‌شویم. البته ما که کوتاه نمی‌آییم و تمام سعی و تلاش خود را می‌کنیم.

کلائی در خصوص مطالبی که اخیرا درباره تخلف ساختمانی رئیس کل دادگستری استان منتشر شده، گفت: ۲۷ هزار رأی ماده صد در سالهای ۹۷‌و۹۸ صادر شده است و برای ما هیچ فرقی بین پرونده‌ها وجود ندارد و هر ساختمان تا زمان پایان کار از نظر مالی تعیین تکلیف نمی‌شود، برای هیچ پرونده‌ای اعمال نفوذ نشده است.

وی تاکید کرد: پرونده رئیس کل دادگستری استان نیز مانند پرونده های دیگر است، در این خصوص صورت جلسه نوشته شده است اما هنوز رای کمیسیون ماده صد اعلام نشده است و تا زمانی که رای ماده صد صادر نشود رقم جریمه مشخص نیست.

کلائی گفت: انتقال زندان مشهد را در جلسه‌ای که با رئیس قوه‌قضاییه در هفته گذشته داشتم پیگیری کردم و در مکان‌یابی جدید بحث شد و 3گزینه ارائه‌ شده است. سازمان زندان‌ها تأکید بر گزینه غرب مشهد دارد. اما دوستان شهرسازی تأکید بر احداث در شرق مشهد دارند، به طور کلی با توجه به تأکید رئیس قوه‌قضاییه به نظر من انتقال زندان تا پایان امسال به نتیجه می‌رسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز