خبرگزاری کار ایران

مدیر آبفای سرخس خبر داد:

کمبود آب در بیش از ۱۰ روستای شهرستان سرخس

asdasd
کد خبر : ۹۲۶۷۹۵

مدیر امور آب و فاضلاب سرخس گفت: آنچه ما را بخصوص در فصل گرم سال با مشکل تنش آبی روبرو می‌کند ناشی از نبودن زیرساخت ها و مصرف بی رویه آب شرب برای دام و طیور است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از سرخس ، امیر پوروحدتی با اشاره به علت مشکلات  آب شرب  در ۲۰ روستای شهرستان گفت: در پی اجرای طرح یکپارچه سازی  شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی و بازدید های میدانی که با حضور بخشدار ها داشتیم تامین و توزیع آب شرب روستاها مورد بررسی قرار گرفت و برای رفع هر یک از مشکلات موجود ، با تشکیل کمیته های فنی نسبت به برنامه‌ریزی های کوتاه و بلند مدت اقدام شد. 

وی منابع تامین آب  شرب شهرستان را شامل سد دوستی ،چاه ، چشمه و قنوات دانست و گفت :زیر ساخت های لازم در حوزه آب شرب روستایی به علت کمبود اعتبارات ایجاد نشده است اما آنچه مردم روستاها را در شرایط فعلی با وجود تامین و توزیع سرانه آب شرب با مشکل کم آبی مواجه کرده است افزایش دمای هوا  نگه داری از دام و طیور در روستاها به منظور فعالیت های اقتصادی است.

وحدتی پور با ابراز نگرانی از عواملی همچون انشعابات غیر مجاز و مصارف غیر ضرور خصوصا برداشت بی رویه آب در برخی از این روستاها خاطر نشان کرد: متاسفانه  با امکانات و اعتبارات فعلی تنها می توان تاسیسات ابرسانی در وضعیت موجود را حفظ و نگهداری کرد.

مدیر آبفای سرخس با تاکید بر چاره اندیشی تمام دستگاه های برای تامین آب بخش دام و طیور اذعان کرد: آبفای سرخس صرفا مسئولیت تامین آب شرب و بهداشت مردم عزیز شهرستان را برعهده دارد که در شرایط کم آبی موجود همین امر هم به سختی محقق می شود.

وی با توصیه به افرادی که خودسرانه به هر دلیلی اقدام به نصب انشعاب غیر مجاز نموده و دارای انشعاب غیر قانونی هستند تصریح کرد: افراد متخلف قبل از اینکه از مجاری و ضوابط قانونی با آنان برخورد شود  داوطلبانه خودشان قدم برداشته و نسبت به قانونی شدن انشعاب خود اقدام کنند و در غیر این صورت چنانچه انشعاب غیر مجاز شناسایی شود فرد خاطی در اسرع وقت به دادگاه معرفی وپیگرد قضایی دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز