خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز:

حق بیکاری کارگران را در دوران کرونایی بدهید/ کارگران صدقه نمی‌خواهند، حق شان را بدهید.

asdasd
کد خبر : ۹۲۶۷۸۳

فعال کارگری در استان آذربایجان‌شرقی مقرری بیمه بیکاری برای ایام کرونا را ناکافی دانست و گفت: کارگران صدقه نمی‌خواهند؛ حق شان را بدهید.

به گزارش خبرنگار ایلنا،کریم صادقزاده تبریزی در گفت وگو با خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: حداقل بیمه بیکاری باید به میزانی باشد که فرد باز مانده از کار بتواند در این شرایط بسیار دشوار، از عهده حداقل هزینه‌های سنگین زندگی بر آید.

 این فعال کارگری تصریح کرد: اگر چه به مشکلات دولت واقف هستیم اما کارگران بیکار شده نباید گرسنه بمانند.

دبیر اجرایی خانه کارگر تشکیلات تبریز افزود: دولت می‌گوید بیمه بیکاری دوران کرونا و همه فکر می‌کنند که میلیون میلیون به حساب کارگران بیکارشده در ایام کرونا واریز می شود؛ نخیر،قرار است میزانی مقرری به کارگران پرداخت شود که فقط زنده بمانند.

صادقزاده گفت: دولت شرایط ادامه فعالیت کارگاه‌ها و کارخانه‌هایی را که به دلیل بحران کرونا به رکود و تعطیلی کشانده شده‌اند؛ فراهم کند و اگر تعطیلی کارگاه ها و واحدهای تولیدی وخدماتی  را تایید می‌کند، به کمک کارگران بیکارشده و کارگاه بیاید.

 این فعال کارگری خاطرنشان کرد: اگر تامین اجتماعی در بحث پرداخت مقرری بیمه بیکاری با کمبود اعتبار مواجه شده از دولت یا هر نهاد دیگری کمک درخواست کند و کارگران را از وضعیت فعلی نجات دهد.

 وی ادامه داد: شنیده شده به کارگران بیکار شده از بحران کرونا ماهی ۸۰۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان پرداخت خواهد شد. که اگر این چنین باشد باید تاسف خورد.

وی گفت:‌ در خطه آذربایجان شرقی نزدیک به ۴۵ هزار نفر به علت ویروس کرونا در اسفند ۹۸ و فروردین و اریبهشت سال ۹۹ در سامانه بیمه بیکاری افراد مشمول براساس اطلا‌عیه‌های وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی کشور ثبت نام کرده و مقرر شده که حق بیمه بیکاری بعد از بررسی‌های لازم در صنوف مختلف پرداخت شود که متاسفانه تا این لحظه عملیاتی نشده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز