خبرگزاری کار ایران

مدیرکل انتقال خون قزوین خبر داد:

اهدای پلاسما توسط 50 نفر از بهبود یافتگان کرونا در قزوین

asdasd
کد خبر : ۹۲۶۷۸۲

مدیرکل انتقال خون قزوین گفت: با آغاز فرآیند پلاسما گیری از بهبودیافتگان کرونا در استان تاکنون ۵۰ نفر برای اهدای پلاسمای خود به انتقال خون مراجعه کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مهدی اکبری روز یکشنبه در تجلیل از اهداکنندگان خون  افزود: با توجه به اینکه یکی از روش‌های درمان کووید ۱۹ تزریق پلاسمای خون بهبود یافتگان این بیماری است، افرادی که به علت ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شده و بهبود یافته‌اند و از تاریخ ترخیص آنها از بیمارستان به مدت ۳۰ روز ( چهار هفته) گذشته می‌توانند به مرکز اهدا خون مراجعه کنند.

اکبری با اشاره به سن افرادی که می‌توانند پلاسما اهدا کنند، افزود: سن ۱۸ تا ۶۰ سال بهترین بازه سنی برای اهدای پلاسما است و بیماران بهبود یافته باید مدارک پزشکی لازم از جمله سی تی اسکن و آزمایش پی سی آر به همراه داشته باشند.

این مسئول ادامه داد: درحال حاضر پلاسمای دریافت شده از افراد بهبود یافته ذخیره سازی می‌شود و در صورت نیاز به بیمارستان‌ها ارسال خواهد شد تا از آن برای درمان افراد بستری استفاده کنند.

مدیرکل انتقال خون قزوین با بیان اینکه افراد می‌توانند ماهی یک بار اهدای پلاسما داشته باشند، اظهار داشت: بیشتر افرادی که برای اهدای پلاسما مراجعه کرده اند به طور میانگین ۳۵ تا ۴۵ سال سن دارند.

وی با بیان اینکه محدودیتی در اهدای پلاسما زنان و مردان وجود ندارد، افزود: بانوانی که سابقه بارداری و زایمان دارند از پلاسمای آنها به شکل مستقیم نمی‌توانیم استفاده کنیم.

اکبری با اشاره به اینکه امسال سه هزار و ۳۳۵ نفر برای اهدا خون در استان مراجعه کردند، افزود: قزوین شاخص ۳۱ در هر هزار نفر اهدا کننده خون را دارد که این میزان از شاخص کشوری بالاتر است.

مدیر کل انتقال خون استان قزوین گفت: یکی از دغدغه‌های انتقال خون، پر رنگ‌تر کردن حضور زنان برای اهدای خون است و بانوان به خاطر شرایط زندگی که دارند سالم‌ترین جامعه برای اهدای دارند اما بانوان کمتر از ۶  درصد از جمعیت اهدا کنندگان مستمر استان را تشکیل می‌دهند.

در ادامه این نشست از اهدا کنندگان مستمر خون و همچنین تعدادی از افراد بهبود یافتگان کرونا که پلاسما اهدا کردند با اهدا لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز