خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل آب منطقه ای استان خبر داد:

اعتبار 100 میلیارد تومانی برای ایمن کردن کانال های آب در قزوین

asdasd
کد خبر : ۹۲۶۷۷۸

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین گفت: ایمن کردن کانال‌های آبی قزوین از اولویت‌های اساسی این استان است که به ۱۰۰ میلیاردتومان اعتبار مالی نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، یدالله ملکی با اعلام این خبر اظهار داشت: با گرم شدن هوا و پیش‌رو بودن فصل تابستان، شهروندان و مسافران به گذرگاه‌های آبی و کانال‌های موجود در سطح استان نزدیک شده و خطر غرق شدگی را افزایش می‌دهند.

وی اضافه کرد: طول کانال‌های آبی استان قزوین از سد طالقان تا شهرستان تاکستان هزار و ۲۰۰ کیلومتر بوده که از این میان ۳۰ کیلومتر به حاشیه گاردریل مجهز شده‌اند.

ملکی با بیان اینکه ۹۲ تابلو هشدار دهنده در طول کانال‌های آبی استان قزوین نصب شده است، اظهار داشت: علاوه بر این موضوع سه هزار متر فنس و حصار فلزی در نقاط مخاطره آمیز استان پایه‌گذاری شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین به تشکیل ۱۲ گروه گشت و کنترل در طول کانال‌های آبی استان قزوین اشاره کرد و گفت: با وجود همه این تمهیدات، در شهرهای تازه احداث استان مانند ناحیه شهری مهرگان شاهد غرق شدگی برخی از افراد هستیم.

ملکی دلیل اصلی غرق شدگی در کانال‌های آبی استان قزوین را بی‌احتیاطی عنوان کرد و اظهار داشت: برداشت آب از کانال، سرعت غیرمجاز خودرو و انحراف به درون کانال، شنا کردن و نزدیک شدن مسافران از عمده دلایلی است که به حوادث ناگوار و غرق شدگی افراد منجر می‌شود.

وی یادآور شد: آخرین حادثه غرق شدگی در کانال‌های آبی استان مربوط به 2 مسافری بود که به علت ناآشنا بودن به خطرات این کانال‌ها به داخل آن پرتاب شده بودند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین از عموم شهروندان قزوین خواست تا از نزدیک شدن به کانال‌های آب اکیدا خودداری کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز