خبرگزاری کار ایران

برداشت پیله تر در خراسان شمالی

asdasd
کد خبر : ۹۲۶۷۷۴

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان خراسان شمالی گفت: پیله تر از پنج هزار و 500 جعبه تخم نوغان در این استان در حال برداشت است.

به گزارش ایلنا، محمد محمدزاده با اشاره به برداشت پیله تر از پنج هزار و 500 جعبه تخم نوغان توزیع شده در بین نوغانداران گفت: پیش بینی می‌شود 230 تُن پیله تولید و تبدیل به نخ ابریشم شود.

محمد زاده با اشاره به خرید تضمینی پیله تر به قیمت 33 هزار تومان افزود: این در حالی است که قیمت بازار برای هر کیلو از 70 تا 75 هزار تومان است بنابراین نوغانداران از خرید تضمینی استقبال نکردند.

وی گفت: چهار هزار نفر در استان در فرایند تولید پیله ابریشم فعال هستند که بیشتر آنان در شهرستان‌های مرزی راز و جرگلان و مانه و سملقان فعالیت می‌کنند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان گفت: در شهرستان راز و جرگلان و شهرک صنعتی بیدک بجنورد برای تکمیل زنجیره تولید، دستگاه های ابریشم کشی با ظرفیت روزانه پنج تا ده کیلوگرم راه اندازی شده است.

پارسال 208 تن پیله تر در استان تولید شد

استان خراسان شمالی با تولید 42 کیلوگرم پیله تر در هر جعبه، رتبه نخست بهره وری و توسعه و رتبه چهارم تولید کشوری را دارد.

​ پرورش کرم ابریشم، صنعتی پرسود است که طرح پرورش آن سال هاست در خراسان شمالی اجرا می شود.

آب و هوای سازگار منطقه برای پرورش درخت توت و خرید تضمینی، شرایط مناسبی برای پرورش کرم ابریشم در استان ایجاد کرده است.

مدت پرورش پیله کرم ابریشم 45 روز است و کشاورزان با کمترین هزینه می‌توانند اقدام به پرورش کرم ابریشم و کسب درآمد مناسب کنند.

نوغانداری و تولید فرآورده‌های ابریشمی از فعالیت‌های جانبی در کنار کشاورزی و اقدامی برای اشتغالزایی و درآمد پایدار روستاییان است همچنین با پرورش کرم ابریشم ماده اولیه مورد نیاز صنایع فرش بافی استان به خصوص قالی دو روی ابریشمی ترکمن نیز تأمین می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز