خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی خبرداد؛

ساخت 5هزار واحد آپارتمان در طرح اقدام ملی مسکن

asdasd
کد خبر : ۹۲۶۷۶۸

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: 4 هزار و 840 واحد در طرح اقدام ملی مسکن در 57 شهر زیر 100 هزار نفر استان احداث می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا،حافظ باباپور  در جلسه طرح اقدام ملی مسکن با محوریت آغاز عملیات ساخت و احداث واحدهای مسکونی در استان و شهرستان ها با بیان اینکه اولویت اصلی بنیاد مسکن در سال جهش تولید اجرای این طرح در این شهرهاست، افزود: این طرح همزمان با سراسر کشور در این استان نیز با همکاری اداره کل راه و شهرسازی اجرا می شود.

وی اظهار داشت: سهمیه اولیه استان در طرح اقدام ملی مسکن در 18 شهر به تعداد یک هزار و 359 واحد است که با برنامه مدون بنیاد مسکن و راه شهرسازی استان و با تعامل و همکاری یکدیگر عملیات اجرایی آن شروع می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان نیز در این جلسه با بیان اینکه در سال جهش تولید با مدیریت صحیح و هدفمند برای رسیدن به اهداف و برنامه های اساسی راه و شهرسازی اقدامات لازم انجام می شود، گفت: طرح اقدام ملی مسکن شامل تامین زمین، عقد قرارداد،  پیگیری احداث واحدهای مسکونی و واگذاری آن به مردم است و این کارها در اولویت برنامه های این اداره کل قرار دارد.

ابوالقاسم سلطانی، افزود: بخشی از اراضی مورد نظر در شهرهای مورد هدف برای احداث واحدهای یاد شده در حال تخصیص و واگذاری آن به عوامل اجرایی سازندگان است.

وی اظهار داشت: امید است در این استان نسبت به دیگر استان‌ها عملیات اجرایی ساخت و احداث واحدها با تخصیص و تامین اعتبارات بانک ها و آورده های مردمی به زودی آغاز شود.

سلطانی، با اشاره به اینکه تسهیلات درنظر گرفته شده در حوزه احداث مسکن برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن طبق تصمیمات دولت 75 و حداکثر 100 میلیون تومان است، ادامه داد: بدون شک با انجام چنین طرح هایی در استان و شهرهای زیر100 هزار نفر جمعیت علاوه بر ایجاد اشتغال در بخش های مختلف و رفع محرومیت، جهش تولید در استان محقق می شود.

در این جلسه معاونان، مدیران و کارشناسان در زمینه اجرای بهتر این طرح در استان و شهرستانها نظرات خود را اعلام کرده و مقرر شد که در شهرهای زیر100 هزار نفر جمعیت و واگذاری اراضی برای احداث طرح اقدام ملی مسکن در قالب گروههای ساخت 3 تا 5 نفری مشروط بر تصویب موضوع در شورای مسکن استان انجام تا روند اجرایی طرح تسریع شود.

همچنین برای کاهش هزینه های ساخت و عدم نیاز به هزینه کرد، قیمت گذاری اراضی پیشنهاد شد تا در صورت تصویب در شورای مسکن استان واگذاری در قالب 99 ساله صورت گیرد تا سهم آورده نقدی اعضا کاهش یابد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز