خبرگزاری کار ایران

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان خبر داد:

اتصال ۳۸ روستای گیلان به شبکه ملی اطلاعات

asdasd
کد خبر : ۹۲۶۶۸۳

۳۸ روستای گیلان طی مراسمی به صورت ویدئو کنفرانس با حضور محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به شبکه ملی اطلاعات پیوست.

به گزارش ایلنا از رشت، فرزاد توکلی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان گفت: با افتتاح ۶ سایت دکل ایرانسل در استان این ۳۸ روستا به شبکه ملی اطلاعات و پوشش تلفن همراه متصل شدند.

وی با بیان اینکه برای پیوستن این روستا‌ها به شبکه ملی اطلاعات چهار میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان هزینه شده است،گفت: با افتتاح این دکل‌ها بیش از سه هزار و ۳۶۱ خانوار روستایی استان از خدمات اینترنت پرسرعت ایرانسل برخوردار شده اند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان، این پروژه‌ها در شهرستان‌های رودبار، آستارا، رودسر، لنگرود و لاهیجان اجرایی شده است،  افزود: ۲ هزار و ۵۹ روستای بالای ۲۰ خانوار در گیلان وجود دارد که یک هزار و ۵۵۵ مورد از این روستا‌ها پیش از این به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند و امروز نیز ۳۸ روستای دیگر به این تعداد افزوده شد.

فرزاد توکلی گیلان با اشاره دارای دو میلیون و ۹۷ هزار و ۴۶۹ مشترک پهن باند سیار و۵۷۵ هزار و ۸۹۲ مشترک پهن باند ثابت است، گفت: ضریب نفوذ اینترنت سیار در گیلان ۸۱.۸۷ درصد و ضریب نفوذ اینترنت پر سرعت ثابت ۱۲.۵ درصد است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز