خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان در نشست شورای شهر اعلام کرد ؛

احتمال شیوع موج جدیدی از کرونا در استان از هفته آینده/ ایجاد پروتکل‌های سخت‌گیرانه‌تر در مترو ، اتوبوس و تاکسی/ بحران کم آبی دغدغه اصلی مردم استان

asdasd
کد خبر : ۹۲۶۶۸۲

استاندار اصفهان گفت: کرونا متاسفانه پایان نیافته است و در هفته های آینده احتمالا شاهد موج جدیدی در این زمینه هستیم.

به گزارش ایلنا از اصفهان، عباس رضایی صبح امروز (یکشنبه25 خرداد ماه ) در یکصد و بیست و ششمین صحن علنی شورای شهر اصفهان با بیان اینکه، مدیریت شهری همکاری و همدلی و مشارکت خوبی در استان دارد که واقعا باید از این موضوع تشکر ویژه داشت، اظهار کرد: از همین امروز پروتکل‌های سخت‌گیرانه‌تری برای مترو ، اتوبوس و تاکسی ایجاد شود. نگرانی ما مسافران سایر شهرهای کشور بخصوص از شهرهای گرمسیری هستند که به سوی اصفهان می‌آیند؛ تمنا و خواهش دارم از همین امروز در اتوبوس ها و مترو پروتکل‌های بهداشتی سختگیرانه‌تر شوند.

وی ادامه داد: یکی از مشاغل آسیب دیده تورهای مسافرتی و گردشگری، کارگران ساختمانی و فصلی و... است که همگی از کرونا متضرر شده اند.

رضایی تصریح کرد: حمایت از مشاغل آسیب دیده فرهنگی و اجتماعی را در دستور کار قرار دهید، چراکه اصفهان شهری با اصالت و هویت ایرانی اسلامی است و جهان به شهری مانند اصفهان نیازمند است. دیدگاه جهانی داریم و بایستی شهرداری و شورای شهر به همه ابعاد آن بپردازند.

مدیریت ارشد استان تصریح کرد: برای پساکرونا تیم‌هایی تشکیل داده‌ایم، که به ریاست سازمان برنامه و بودجه و با همکاری مشاوران جوان استانداری و اتاق بازرگانی و مباحث امینی در حال فعالیت هستند تا بتوانیم یک پکیج عالی داشته باشیم و در کشور بتوانیم به عنوان یک الگو قرار بگیریم. معتقدیم اگر دیدگاه‌های مختلف جمع بندی شود می‌تواند از نقاط ضعف کمتری برخوردار باشد.

وی تاکید  کرد: برای پساکرونا صرفا به مسائل اقتصادی نباید پرداخت بلکه طرح های فرهنگی و اجتماعی هم باید داشته باشیم.  وجود طرح های اجتماعی نیز باید جدی گرفته شود. از سوی دیگر نهایت همکاری را با صاحبان صنایع داشته باشید تا جهش تولید در اصفهان سریع به پیش برود.

مدیریت ارشد استان گفت: صحبت‌هایی با رئیس بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان هشت ماده ای امام(ره) داشته ایم و قرار  است۲۵۰۰ شغل برای سال ۹۹ برای خانواده بد سرپرست و بی سرپرست ایجاد کنیم.

استاندار اصفهان تصریح کرد ادامه داد: اصفهان را شهری برای سکونت، فراغت و فعالیت می دانم؛ بنابراین ما با زاینده رود برای حفظ تمدن اصفهان و فلات مرکزی ایران تلاش می کنیم و همچنان آب دغدغه اصلی اصفهان و من به عنوان استاندار خواهد بود.

رضایی گفت: ما در خصوص آب باید با سایر استان ها متحد و منسجم و هماهنگ باشیم و البته در این زمینه هماهنگ هستیم.

وی با اشاره به تصویب قانون حمایت از کودکان کار ادامه داد: تیمی برای بررسی وضعیت بیمارستان های اصفهان به خصوص در زمینه بیمارستان کودکان را در دستور کار قرار خواهیم داد.

وی با بیان اینکه شهروند مداری، عدالت محوری ، ارزشمداری، تخصصگرایی را سرلوحه کارهای خود می‌دانیم یادآور شد: در تلاش هیستیم تا سی درصد حضور بانوان در امورجاری را محقق کنیم و بر این مسئله فائق خواهیم آمد .

تأکید بر سرمایه گذاری خارجی

استاندار اصفهان ادامه داد: شهرداری کمتر بر روی موضوع سرمایه گذاری خارجی تاکید کرده است، هرچند وضعیت مناسبی نداریم ولی باید در این زمینه تلاش کنیم.تعامل بیشتری با شورای عالی استان ها و مجلس شورای اسلامی داشته باشید و این موضوع در توان شورای شهر اصفهان است تا شورای عالی استان ها را نیز فعال تر شود و توسعه شهر اصفهان بهتر رقم بخورد .

رضایی گفت: تنظیم گزارش سرمایه اجتماعی شهر بحث بسیار مهم و کارهای زیبا و زیربنایی شهر کمتر در دید مردم است، می بایست این مسائل در دید مردم قرار گیرد.

وی اظهار کرد: برای حمایت از سرمایه گذاری های دانش بنیان کار بسیار بزرگی در استان اصفهان آغاز شده است و کارگروهی در این حوزه تشکیل داده ایم.

مدیریت ارشد استان اصفهان اذعان داشت: نظام شهرسازی و معماری با رویکرد هویت ایرانی و اسلامی می تواند از جمله موارد مهم شهر اصفهان باشد. شهرهوشمند و دولت الکترونیک متاسفانه مورد نقد است و در کرونا ما می‌توانستیم بهتر عمل کنیم هرچند که گام های مهمی برداشته شد.

وی ادامه داد: برنامه خاصی برای ورودی های شهر اصفهان داشته باشید به ویژه ورودی جنوبی اصفهان که مانند خرابه است. این شکل و شمایل در شان اصفهان نیست.

استاندار اصفهان گفت: رینگ چهارم فقط متعلق به شهر اصفهان نیست، البته شهر اصفهان باید کمک بیشتری داشته باشد. قطارهای حومه ای شهر اصفهان نیز در این زمینه نیاز اساسی به حساب می آیند.

رضایی تصریح کرد: مدیریت شهری باید محورهای دوچرخه سواری را در شهر اصفهان در دستور کار قرار دهد، چراکه دوچرخه سواری موجب شهروندان سالم و کاهش ترافیک خواهد شد. البته آموزش ترافیک نیز یکی از مسائل اصلی شهر اصفهان و مدیریت شهری است که می تواند در کاهش بارترافیک موثر باشد.

رضایی با اشاره به اینکه وضعیت مسکن و اجاره مسکن مناسب نیست تصریح کرد: در این زمینه تیمی تشکیل شد که از وضعیت اجاره بها گزارشی ارائه کنند تا بررسی ها در این زمینه آغاز شود.

مدریت ارشد استان اصفهان ایجاد شادی در اصفهان را مهم دانست و اعلام کرد: با رعایت خطوط قرمز  بی شک باید به فضای شادی و نشاط شهروندان اصفهانی را فراهم کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تکمیل پدافند غیرعامل شهر اصفهان بسیار مهم است و من نگران بازار اصفهان و آتش سوزی در آن هستم.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز