خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان مدیریت پسماند کرج:

طرح کنترل جمعیت سگ‌های بلاصاحب با رعایت حقوق حیوانات و همکاری حامیان واقعی دنبال می شود

asdasd
کد خبر : ۹۲۶۴۵۷

رئیس‌سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج در ارتباط با ساماندهی سگ های بلاصاحب در کلانشهر کرج، گفت: طرح کنترل سگ‌های بلاصاحب به عنوان مطالبه مهم مردم دارای اهمیت است و سازمان با همکاری حامیان واقعی حیوانات در حال پیگیری مداوم این ماموریت سازمانی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد خیری در حاشیه بازدید خبرنگاران از مرکز نگهداری سگ‌های بلاصاحب در حلقه دره اظهار داشت: در یکسال اخیر، شهرداری کرج بر زنده گیری، عقیم سازی و ساماندهی سگ‌های بلاصاحب متمرکز شد لذا تعدادی از سگ‌ها پس از عقیم‌سازی در قلمرو قبلی خود رها می‌شوند و با توجه به اینکه امکان باروری ندارند، جمعیت آنها کنترل خواهد شد. 

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج در ارتباط با ساماندهی سگ‌های بلاصاحب در کلانشهر کرج، گفت: طرح کنترل سگ‌های بلاصاحب به عنوان مطالبه مهم مردم دارای اهمیت است و سازمان با همکاری حامیان واقعی حیوانات در حال پیگیری مداوم این ماموریت سازمانی هستند.

خیری با عنوان اینکه گروه‌ها و کمپین‌های حمایت از حیوانات حساسیت خاصی نسبت به این موضوع دارند، تصریح کرد: البته برخی حامی نماها با انتشار عکس و فیلم حیوانات که لزوما مربوط به منطقه کرج نیست با برچسب حمایت از حیوانات به دنبال کسب درآمد و اخاذی از مردم هستند لذا شهرداری کرج از همکاری و حمایت حامیان واقعی حیوانات استقبال می کند.

وی با عنوان اینکه پیش از این بازدید از مرکز نگهداری سگ‌ها در حلقه دره برای شهروندان میسر نبود، تاکید کرد: حامیان حیوانات می‌توانند همه روزه در ساعات اداری از کلینیک عقیم سازی، گشت های ویژه و پناهگاه های نگهداری این سگ ها در حلقه دره، بازدید کرده و از روند نگهداری سگ‌ها و ساماندهی این حیوانات مطلع شوند.

این مدیر با اشاره به روند انتقال سگ‌های بلاصاحب تصریح کرد: ماموران مربوطه ضمن گشت زنی‌های مداوم در سطح شهر و براساس شکایت های مردمی، برای جمع آوری این سگ ها آنها را به کلینیک عقیم سازی کشور که برای نخستین بار در سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج تاسیس شده است منتقل و بعد از عقیم سازی و قرنطینه چند روزه، سگ های فاقد بیماری و واکسینه شده را برای نگهداری به مراکز و پناهگاه های دایر شده توسط این سازمان انتقال می دهند که در این مرکز نگهداری نیز تیم دامپزشکی به صورت دائم سلامتی این حیوانات را کنترل می کنند.

وی با عنوان اینکه ساماندهی سگ‌های بلاصاحب شهر، زنده گیری سگ‌هایی است که به صورت گله ای زندگی می کنند، افزود: با توجه به خصوصیت سگ ها، رهاسازی برخی از این حیونات در قلمرو قبلی خود نیز صورت می‌گیرد چرا که سگ برای زندگی قائل به محدوده و قلمرو خاصی است و اگر سگ‌های عقیم شده در قلمرو قبلی خود نباشند، سگ‌های دیگر وارد قلمرو آنها شده و به این ترتیب تعداد گله بیشتر می‌شود. 

خیری اظهار داشت: بدون شک ساماندهی سگ‌های بلاصاحب از طریق زنده گیری و عقیم سازی زمان بیشتری در مقایسه با اتلاف یا ترحم آنها می‌برد ولی از آنجایی که این حیوانات هم حق حیات دارند، نمی‌توان از شیوه های گذشته برای ساماندهی آنها استفاده کرد.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج با اعلام شماره 137 برای تماس شهروندان در خصوص شکایات مرتبط با سگ های بلاصاحب، تاکید کرد: طرح کنترل جمعیت سگ ها با نظارت جدی در خصوص رعایت حقوق حیوانات با هماهنگی و همکاری جمعیت حامی حیوانات دنبال می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز