خبرگزاری کار ایران

شیوه نامه اعطای تسهیلات ویژه کسب وکارهای آسیب دیده از کرونا در استان البرز ابلاغ شد

asdasd
کد خبر : ۹۲۶۳۶۰

مدیرکل تعاون، کارورفاه اجتماعی استان البرز از ابلاغ شیوه نامه اعطای تسهیلات ویژه کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا در استان البرز خبر داد.

به گزارش ایلنا، حسین فلاح نژاد در خصوص نحوه اخذ تسهیلات مشاغل آسیب دیده از کرونا اظهار کرد: در اجرای مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا با هدف حمایت وپشتیبانی از کسب وکارهای به شدت آسیب دیده از کرونا وزارت تعاون کارو رفاه اجتماعی  امکان ثبت نام کارفرمایان مشمول این حمایت را در سامانه کارا به آدرس اینترنتی https://kara.mcls.gov.ir را فراهم نموده است که همچنان ثبت نام در این سامانه برای متقاضیان دارای شرایط در استان ادامه دارد.

وی با تشریح فرایند پرداخت این تسهیلات به صاحبان واحدهای کسب وکار خصوصی وتعاونی مشمول طرح بصورت کارفرمایی و خویش فرمایی توضیحاتی ارائه نموده و گفت: آن دسته از بنگاه‌هایی که در رسته های 14 گانه مصوب با 550 زیررسته اعلامی وزارت تعاون، کارورفاه اجتماعی قرار گرفته اند و دارای کد بیمه نزد سازمان تامین اجتماعی هستند و مبادرت به حفظ اشتغال موجود نموده اند ؛مشمول این تسهیلات هستند .

فلاح نژاد ادامه داد : آن دسته از بنگاه‌هایی که پیامک از سوی وزارت کار دریافت و در سامانه کارا ثبت کرده و مشمول دریافت تسهیلات شده‌اند و پرونده‌های آن‌ها به بانک‌های عامل ارسال شده است، می‌توانند به بانک‌هایی که در سامانه معرفی کرده مراجعه و روند دریافت تسهیلات خود را تکمیل نمایند. 

وی در خصوص میزان مبلغ تسهیلات به گروههای هدف این طرح اعلام داشت :بر اساس شیوه نامه اعلامی وزارت متبوع سه نوع تسهیلات 6 میلیونی، 12 میلیونی و 16 میلیون تومانی فراهم شده است که میزان تسهیلات به ازای هر فرد کارکن برای بنگاه‌های شدیداً آسیب‌دیده 12 میلیون تومان است و بنگاه‌هایی که بالاجبار تعطیل شدند به ازای هر کارکن 16 میلیون تومان می‌گیرند و رانندگان مسافری (درون‌شهری و برون‌شهری) خویش‌فرما نیز مشمول وام 6 میلیون تومانی شده‌اند که کلیه این تسهیلات با نرخ سود 12 درصد و طول دوره بازپرداخت با احتساب زمان تنفس 24 ماه تعیین شده است.

مدیرکل تعاون ،کارورفاه اجتماعی استان البرز در خصوص شرایط وضوابط پرداخت تسهیلات به واحدهای کسب وکار بر اساس شیوه نامه اعلامی خاطر نشان کرد : واحدهای مشمول بایدی لیست بیمه شاغلین مربوط به اسفند ماه 98 را به سازمان تامین اجتماعی ارائه کرده باشند ودر پرداخت تسهیلات اولویت با واحدهایی است که لیست شاغلین مربوط به فروردین 99 را تا پایان اردیبهشت 99 به سازمان تامین اجتماعی ارائه کرده باشند .

وی یاد آور شد : در صورتی که شاغل واحدهای مشمول از مقرری بیمه بیکاری در ماههای فروردین ،اردیبهشت  وخرداد 99 استفاده نمایند مشمول دریافت این تسهیلات نخواهند شد و لازم بذکر است که ثبت نام در سامانه کارا صرفا هیچ گونه حقی را برای متقاضی ایجاد نمی کند.

فلاح نژاد در خصوص وثایق و تضامین قابل اخذ از واحد کسب و کار بر اساس شیوه نامه ابلاغی ابراز داشت : در این طرح تلاش شده است که ضمانت ها سهولت یابد بصورتی که برای وام زیر 16 میلیون تومان فقط سفته یا چک متقاضی، بین 16 تا48 میلیون سفته یا چک با یک ضامن، تا 160 میلیون سفته یا چک با دو ضامن، 160 تا200 میلیون سفته یا چک با سه ضامن و بالای 200 میلیون با ارائه تضمین صادره از سوی صندوقهای ضمانت ویا بنا به تشخیص بانک ارائه وثایق متعارف اخذ می گردد.

وی با اعلام میزان تسهیلات در نظر گرفته شده برای استان البرز گفت : مبلغ هزار و 252 میلیارد تومان برای تسهیلات ویژه کسب وکارهای آسیب دیده از کرونا  سهم استان البرز تعیین شده است.

مدیرکل تعاون، کارو رفاه اجتماعی استان البرز از متقاضیان این تسهیلات در استان خواست به دقت نسبت به مطالعه و بررسی شرایط و ضوابط اعلامی در سامانه اقدام نموده تا بدون ابهام و با داشتن آگاهی نسبت به دریافت این وام اقدام نمایند.

 خدمات سامانه کارا  برای متقاضیان بصورت رایگان می باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز