خبرگزاری کار ایران

ممنوعیت فعالیت تالارها و مساجد در خراسان رضوی همچنان ادامه دارد

asdasd
کد خبر : ۹۲۶۲۹۵

مدیر بهداشت محیط و حرفه‌ای معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ممنوعیت فعالیت تالارها و مساجد در خراسان رضوی همچنان ادامه دارد.

به گزارش ایلنا از مشهد، علی‌اصغر حسنی در این خصوص گفت: تالار‌ها و مساجد مجوز فعالیت برگزاری مجالس و محافل عزا و عروسی، جشن، جلسات سخنرانی، دعا، قرآن و زیارت و برپایی سفره‌ها و پذیرایی‌های عمومی را ندارند.

وی با اشاره به دستور العمل های ابلاغی افزود: مساجد فقط مجاز به برگزاری نماز جماعت با رعایت فاصله اجتماعی هستند و هرگونه اقدام دیگری در این اماکن مقدس ممنوع است.

مدیر بهداشت محیط و حرفه‌ای معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه که از ابتدای اسفند سال ۹۸ تاکنون که بیش از ۱۱۰ روز درگیر بحران کرونا بودیم تعداد ۲۲۰ هزار و ۴۹۷ بازدید از مراکز، مجموعه‌ها و واحد‌های مختلف صورت پذیرفته است، ادامه داد: این موارد شامل مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی، اماکن اقامتی و پذیرایی، نانوایی‌ها و ... صورت پذیرفت و ضمن ارائه آموزش‌های لازم، برخورد لازم با متخلفان صورت پذیرفت.

حسنی بیان کرد: نتیجه بازدید‌های صورت گرفته منجر به ۲۳۹۱ مورد معرفی به مراجع قضایی، معدوم‌سازی ۱۱۴ تن مواد غذایی فاسد، تعطیلی ۳۲۸۴ واحد و مجموعه متخلف و صدور ۳۶۷۹ اخطاریه را داشتیم، از هفته آخر اردیبهشت ماه امسال تاکنون هم که با افزایش آماری مبتلایان به کووید ۱۹ مواجه بودیم فعالیت‌های سلامت محیط در گام دوم فاصله‌گذاری اجتماعی در حال اجرا بوده و هست و در این مدت تاکنون ۲۳ هزار ۷۱۵ بازدید از مراکز فوق‌الذکر انجام شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز