خبرگزاری کار ایران

فرماندار باشت:

آتش‌سوزی در جنگل و مراتع پیچاب مهار شد

asdasd
کد خبر : ۹۲۶۱۴۸

فرماندار باشت گفت: آتش سوزی جنگل ها و مراتع منطقه پیچاب در این شهرستان بامداد امروز به طور کامل مهار شد.

به گزارش ایلنا، سید مسعود حسینی گفت: آتش سوزی جنگل ها و مراتع منطقه پیچاب در این شهرستان بامداد امروز به طور کامل مهار شد و امدادگران هم اکنون مشغول پایش منطقه برای اطمینان از خاموش شدن کامل شعله های آتش هستند.

حسینی افزود: این آتش سوزی که از روز سه شنبه بیستم خرداد شروع شده بود افزون بر جنگل‌ها و مراتع باعث خسارت به بخشی از تاکستان‌ها و باغستان‌های هلو و گردو در منطقه دره لک و میرجابر شده است.

وی بیان کرد: آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع منطقه پیچاب در چند مرحله مهار شد، اما سقوط کنده‌های سوخته درختان به پایین دست باعث شعله ور شدن دوباره آتش می‌شد.

فرماندار باشت تاکید کرد: هم اکنون ۲۵ امدادگر مشغول پایش منطقه محل آتش سوزی در پیچاب هستند که بخشی از انتقال نیروها با بالگرد شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران انجام شد و به دلیل سخت گذر بودن منطقه مهار آتش با سختی صورت گرفت.

حسینی همچنین از وقوع دو آتش سوزی دیگر در جنگل‌ها و مراتع مناطق چاه تلخ و شادگان از دیروز تا امروز در باشت خبر داد و افزود: آتش سوزی منطقه شادگان مهار و حریق در چاه تلخ نیز در مراحل پایانی مهار است.

حسینی تاکید کرد: مساحت عرصه‌های طبیعی خسارت دیده از این آتش سوزی‌ها به زودی از سوی کارشناسان برآورد و اعلام خواهد شد.

فرماندار باشت با اشاره به اهمیت جنگل‌ها ومراتع در معیشت، رفاه و سلامتی مردم گفت: صیانت از این گنجینه‌های ارزشمند نیازمند مسئولیت پذیری همه شهروندان است.

در یک ماه گذشته بیش از ۱۰ فقره آتش سوزی در مناطق مختلف باشت از جمله شلالدون، گوهرگان، چاه تلخ و چالموره رخ داده، اما آتش سوزی پیچاب نخستین آتش سوزی بزرگ امسال جنگل‌ها و مراتع این شهرستان است.

کارده، بن سرخ، بلوط، زالزالک و بادام وحشی از مهم‌ترین گونه‌های پوشش گیاهی و جنگلی باشت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز