خبرگزاری کار ایران

تمدید اعتبار دفترچه‌های بیمه روستائیان و سلامت همگانی در سیستان و بلوچستان

کد خبر : ۹۲۶۱۴۷

مدیر کل بیمه سلامت استان سیستان و بلوچستان گفت: پیرو بخشنامه شماره 10863/99مورخ 20/1/99 و با توجه به فرایند انجام ارزیابی وسیع جهت استمرار پوشش بیمه در صندوق‌های روستائیان و سلامت همگانی از ابتدای تیر ماه سال جاری تمدید و قابل اجرا می باشد و برای مدت شش ماهه تمدید می شود.

 عباسی در گفت و گو با ایلنا اظهار داشت: چنانچه بیمه شده روستایی از تمدید اعتبار شش ماهه برخوردار شده باید در صورت بستری شدن با دفترچه فاقد اعتباردر بیمارستان آن نوبت بستری وی با صدور معرفینامه از ابتدای بستری در تعهد سازمان است و استمرار پوشش بیمه ای وی منوط به ثبت درخواست از طریق ارزیابی وسع خواهد شد.

وی اظهار داشت : کسانی‌که از تمدید اعتبار شش ماهه بیمه روستایی استفاده کرده باشد با اخذ معرفینامه بستری آخرین بهره مندی از پوشش بیمه روستایی رایگان بهره مند می باشد واستمرار پوشش بیمه ای آنان بر اساس نتیجه ارزیابی وسع از سوی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و یا خود اظهاری است.

مدیر کل بیمه سلامت استان تصریح :چنانچه بیمه شدگان  روستایی از اعتبار شش ماهه استفاده کرده باشد استمرار پوشش بیمه ای وی با اعتبار شش ماهه از اول تیر ماه 99 تمدید می شود و پس از پایان شش ماه نسبت به ثبت نام در طرح ارزیابی وسع وزارت تعاون کار ورفاه اجتماعی اقدام کنند.

وی بیان کرد: روستائیانی که اعتبار دفترچه بیمه آنان پس از تاریخ 31/1/  1400به پایان می‌رسد در صورت مراجعه برای تعویض پوشش بیمه آنها با اعتبار به تاریخ 31/1/1400در سامانه انجام خواهدشد .

مدیر کل بیمه سلامت استان با اشاره به تمدید دفترچه های بیمه سلامت همگانی در استان افزود :آن عده از بیمه شدگان بیمه سلامت که دفترچه های بیمه آنان  فاقد اعتبار بوده وتاکنون از تمدید شش ماهه  برخوردار نشده اند، مبنی بر سپری نشدن بیش از یک سال از پایان اعتبار دفترچه آنان می تواند برای یکبار از مزایای تمدید اعتبار شش ماهه با همان شرایط قبلی برخوردار شوند.

وی خاطر نشان کرد :در صورتی‌که اعتبار دفاتر بیمه شدگان بیمه سلامت بیش از یک سال گذشته باشد در گروه افراد قطع یارانه قرار خواهند گرفت واستمرار بیمه ایشان منوط به انجام ارزیابی وسع ویا خود اظهاری است‌.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز