خبرگزاری کار ایران

نگرانی شبکه بهداشت اردستان از رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم/ ذبیحی: وضعیت سفید به معنی نبود کرونا نیست

asdasd
کد خبر : ۹۲۵۹۹۲

رئیس شبکه بهداشت و درمان اردستان گفت: بیش از ۶۰ درصد بیماران کرونایی اردستان بین ۳۰ تا ۷۰ سال هستند که از این میان بیش از ۱۶ درصد آنها بالای ۷۰ سال سن دارند.

حسن ذبیحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، اظهار کرد: وضعیت‌های سفید، زرد و قرمز که درباره ابتلا به کرونا در شهرستان‌ها اعلام می‌شود بر اساس تعداد بیماران بستری مشکوک به کرونا در بیمارستان‌ها در مدت ۱۴ روز و بر اساس میانگین جمعیت تقسیم‌بندی می‌شود.

وی افزود: وضعیت‌های اعلام شده ارتباطی با بیماران کرونا مثبت یا مرگ ومیرها در این زمینه ندارد و نمی‌توانیم بگوییم حال که وضعیت سفید است پس کرونایی وجود ندارد چراکه این وضعیت‌ها به صورت سیال است و هر چقدر مردم رعایت پروتکل‌های بهداشتی را انجام دهند وضعیت و تنظیم آن را در آمار شهرستان اردستان خواهیم دید.

رئیس شبکه بهداشت و درمان اردستان، عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی توسط مردم را نگران کننده دانست و خاطرنشان کرد: این عامل می‌تواند وضعیت سفید را به وضعیت‌های زرد و قرمز تبدیل کند که شهرستان اردستان بعد از اعلام شدن وضعیت سفید دوهفته‌ای مجدد به وضعیت زرد تبدیل شد اما در حال حاضر وضعیت بیماری کرونا در شهرستان اردستان سفید است.

ذبیحی ضمن بیان اینکه بازگشایی‌ها مردم را تهدید می‌کند، افزود: ادارات، اصناف و مردم می‌توانند نقش مهمی را در رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان داشته باشند و هنوز بعضی‌ها موارد را جدی نمی‌گیرند و در مراسم‌های ختم اصلا رعایت نمی‌کنند و فکر می‌کنند کرونا تمام شده در حالی که هرکجا شلوغ باشد کرونا همانجا حضور دارد.

وی با اشاره به اینکه برداشتن محدودیت ها تابع وضیعت شهرستان است،خاطرنشان کرد:  در حال حاضر بازگشایی استخرهای روباز با ابلاغیاتی که شده در وضعیت سفید فعلا بلامانع است و شهرستان اردستان نمی‌تواند برای خود قانون تعیین کند و برای بازگشایی هر مکانی  فقط تابع پروتکل‌های وزارت بهداشت هستیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردستان با اشاره به اینکه حضور مسافران در شهرستان موجب تشدید بیماری شده،تاکید کرد: از مردم تقاضا داریم که خودشان موضوع را رعایت کنند و طبق سخنان وزیر بهداشت ما باید به هوشمندی مردم اطمینان کنیم.

وی تصریح کرد: بیماران مشکوکی که به مراکز کووید ۱۹ شهرستان اردستان مراجعه می‌کنند باید در خانه بمانند و خارج نشوند تا بتوانیم از پیش‌روی بیماری آنان جلوگیری کنیم و مراکز بهداشتی آنها را در کنترل خود دارند و به آنها سرکشی می‌کنند و در صورتی که دانش‌آموز یا کارگر و کارمند باشند به محل کارشان خبر می‌دهیم تا از ورود آنان به محل کار جلوگیری شود.

ذبیحی ضمن اطمینان بخشی به شهروندان اردستانی نسبت به پیگیری امور درمانی خود و یا بستگانشان تاکید کرد: درمانگاه‌های شهرستان اردستان پاک بوده و مردم با خیالی راحت می‌توانند  به این مراکز مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه مردم در وضعیت سفید تصور می‌کنند بیماری از بین رفته ، خاطرنشان کرد: مردم بدانند وضعیت سفید به معنای نبودن کرونا نیست چرا که دیدیم که این بیماری با سالمندان چه کرد و اگر فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت نکنند شرعا مسئول جان‌هایی خواهند بود که از بین رفته است.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز