خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

خسارت ۲۰ میلیارد ریالی کرونا به حوزه ورزش کاشمر

asdasd
کد خبر : ۹۲۵۸۵۶

رئیس اداره ورزش و جوانان کاشمر از ضرر ۲۰ میلیارد ریالی باشگاه های ورزشی بر اثر شیوع ویروس کرونا در این شهرستان خبر داد.

محمد شایگان در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در کاشمر گفت: در اوایل اسفند ماه 98 که شیوع کرونا در کشور رقم خورد با برگزاری جلسات و مصوبات ستاد پیشگیری کرونا و همچنین ابلاغیه اداره کل ورزش و جوانان تصمیم بر آن شد تا باشگاه های ورزشی سطح شهرستان کاشمر تا اول خرداد تعطیل شوند که در همین خصوص با بازرسی مستمر از شرایط فعالیت باشگاه های ورزشی شاهد 2 مورد پلمپ فضای ورزشی بابت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح شهرستان بودیم.

وی افزود: باتوجه به اینکه با گذشت چند ماه کاشمر در بحث کرونا منطقه زرد اعلام شد بعضی باشگاه ها مانند باشگاه ورزش های انفرادی، رشته های ورزشی روباز و از این قبیل ورزش ها با ارائه تعهد رعایت پروتکل های بهداشتی و ثبت نام در سامانه اداره کل ورزش و جوانان اجازه فعالیت در شهرستان را دریافت کردند.

شایگان با اشاره به اینکه قبل از شیوع کرونا باشگاه های ورزشی خصوصی در شهرستان رونق قابل توجهی گرفته بودند گفت: متاسفانه با تعطیلی ورزش این باشگاه ها ضرر و زیان قابل توجهی کردند و از رونق افتادند.

وی گفت: در حوزه ورزش خسارت ناشی از شیوع این ویروس در شهرستان حدود 20 میلیارد ریال برآورد میشود که اگر وضعیت کاشمر به حالت سفید بازنگردد و شیوع ویروس از حالت زرد به قرمز تبدیل شود قطعا با تعطیل شدن دوباره ورزش این عدد قابل افزایش نیز خواهد بود.

رئیس اداره ورزش و جوانان کاشمر در مورد حمایت های این اداره از ورزشکاران در بحران کرونا اذعان داشت: با انعکاس مشکلات بوجود آمده به استان، برای حمایت از ورزشکاران زیان دیده تصمیم گرفته شد باشگاه های ورزشی مستاجر اداره ورزش شهرستان از لحاظ بیمه و اجاره‌بها شامل تخفیفات ویژه شوند و همچنین باشگاه هایی که در سامانه اداره کل ورزش ثبت نام کرده بودند شامل دریافت وام 160میلیون ریالی شوند که مراحل اداری آن درحال انجام است.

شایگان احداث خانه جوان، استخر آبگرم تختی کاشمر، سالن های ورزشی روستاهای قوژد، ایور و شهر ریوش و احداث زمین چمن مصنوعی شهر کاشمر را از جمله پروژه های در دست ساخت برشمرد و افزود: اعتبارات اداره ورزش و جوانان کاشمر در سال 99 فقط از طریق ماده 180 جذب خواهند شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با استفاده از ظرفیت خیرین ورزشی شهرستان، پروژه های ورزش روستایی کاشمر مانند تبدیل مکان های فرسوده به خانه ورزش روستا، احداث سالن های ورزشی، احداث محیط ورزشی روباز و... به سرانجام می رسد و همچنین این اداره با نوسازی و استفاده از مکان های بلا استفاده و فرسوده، هیات های ورزشی شهرستان را تجهیز می کند که به عنوان مثال با تبدیل یک فضای فرسوده ورزش اسب سواری به یک مکان مجهز برای استفاده جودوکاران، خانه جودو شهرستان کاشمر احداث شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز