خبرگزاری کار ایران

فرماندار نیشابور مطرح کرد:

تکذیب قطعی ۲۰ روزه آب شرب روستای حسین آباد نیشابور

asdasd
کد خبر : ۹۲۵۸۴۸

فرماندار نیشابور ضمن تکذیب قطعی ۲۰ روزه آب شرب حسین آباد جنگل نیشابور ، از اتصال آب شرب این روستا و ۵ روستای دیگر در این مجتمع آبی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از نیشابور، در پی انتشار خبری در فضای مجازی مبنی بر محرومیت ۲۰ روزه مردم روستای حسین آباد جنگل بخش میان جلگه نیشابور از آب آشامیدنی، علیرضا قامتی در خصوص این خبر گفت: درج مطالبی در فضای مجازی مبنی بر قطع یک‌ماهه آب حسین آباد جنگل و سایر روستاهای این منطقه واقعا نادرست و غیر اخلاقی است. قطعی برق باعث شد آب این روستاها ۱۲ ساعت قطع شود که به ناچار از طریق تانکر آبرسانی صورت گرفت و هم اکنون نیز شرایط عادی است و آبرسانی از طریق شبکه روستایی انجام‌ می‌شود.

بخشدار میانجلگه نیشابور سلیمانی نیز گفت: برابر اعلام‌ شورای روستاهای حسین آباد جنگل و حصار سرخ از دیشب وضعیت تامین آب بسیار خوب است و امیدواریم با پیگیری های مدیران آبفا این روند ادامه داشته باشد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب نیشابور در خصوص این خبر گفت: این روستا از مجتمع وحدت که وظیفه تامین و توزیع آب فی مابین سه شهرستان کاشمر، سبزوار و نیشابور را دارد تامین آب می شود که در سه روز قبل به سبب قطع برق ساعاتی بی آب بوده است. 

علی رضا اخویان افزود: اسامی روستاهای تحت پوشش این مجتمع را ده حسینی، پاباز، چاه سالار، ریزآب، حصارسرخ و حسین آبادجنگل با هزار و ۲۱۹ خانوار در قالب هزار و ۲۶۵ مشترک دانست که روستاهای انتهای خط زودتر بی آب و دیرتر آبدار می شوند. 

وی از اتصال شبکه آب این روستا از ۴۸ ساعت قبل خبر داد و قطع آب در ۲۰ روز گذشته را تکذیب کرد و اظهار داشت: به دلیل گرمی هوا و استفاده مشترکین پایین دست و ابتدای خط انتقال، آب شرب انتهای خط از فشار کمتری برخوردار است که برای رفع این مشکل کسری آب توسط روش آبرسانی سیار با تانکر پشتیبانی می شود.

وی با اشاره به تمهیدات شرکت آبفا نیشابور جهت رفع پایدار مشکل روستائیان ۶ روستای جغرافیای شهرستان نیشابور اعلام کرد: عملیات حفر چاه رزرو با هدف پشتیبانی تامین آب روستاهای یاد شده در محل چاه سالار بزودی آغاز می شود که خط انتقال و برق رسانی نیز در دستور کار است.

وی با بیان اینکه این چاه ظرف ۱۵ روز حفر، تجهیز و برق رسانی می شود، خاطرنشان کرد: ۵ حلقه چاه در ۲۵ روز گذشته( هر ۵ روز یک حلقه چاه) تجهیز و اجاره شد که باعث تزریق آب با مجموع ۱۲۵ لیتر برثانیه به شبکه آب شهری و روستایی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز