خبرگزاری کار ایران

از سوی ستاد استانی مقابله با کرونا صورت گرفت؛

بازگشت محدودیت های کرونایی به کردستان/ ممنوعیت تجمعات و برخورد با متخلفان/ تعطیلی اصناف، رستوران ها، قلیانسراها و پارک ها

asdasd
کد خبر : ۹۲۵۸۴۴

در پی وخیم‌تر شدن وضعیت ابتلا به کرونا در استان کردستان و افزایش هفت برابری تعداد بستری شدگان، امروز جمعه جلسه اضطراری ستاد استانی پیشگیری و مقابله با بحران کرونا تشکیل شد.

به گزارش ایلنا، در جلسه امروز ستاد استانی پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا که با حضور مسئولان استان برگزار شد، اعلام شد: با افرادی که دستورالعمل‌های بهداشتی را نادیده بگیرند، قاطعانه برخورد می‌شود.

در این زمینه استاندار کردستان گفت: اگرچه قرار است محدودیت‌های جدیدی هم اعمال شود، اما تا مردم همکاری نکنند کرونا همچنان قربانی خواهد گرفت.

بهمن مرادنیا گفت: برخورد قاطع با کسانی که دستور العمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند صورت می‌گیرد و شهروندان برای گزارش می توانند با ۱۱۰ تماس بگیرند .

مرادنیا افزود: اکیپ‌های نظارتی از فردا در همه‌ شهرستان‌های استان، افراد و کسبه‌ای را که دستور العمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند شناسایی و با آنها برخورد جدی خواهد شد.

وی با اشاره به عدم رعایت مسائل بهداشتی از سوی شهروندان، گفت: قرار نیست همه جا و همه کس کارشان را تعطیل کنند، اما مهمانی‌ها و شب نشینی‌های مردم ادامه داشته باشد.

مرادنیا افزود: برای مقابله با کرونا مردم باید پیشقدم شوند، مسئولان و کادر درمانی و بهداشتی تمام توان شان را گذاشته‌اند و اگر شهروندان دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکنند همه‌ کار‌ها و تلاش‌ها بی فایده خواهد بود و به نقطه‌ بحرانی می‌رسیم.

در پایان این جلسه موارد ذیل تصویب شد:

پارک‌ها و تفرج گاه‌های سه شهرستان، سنندج، سقز و مریوان از فردا تا اطلاع ثانوی تعطیل می‌شود.

قهوه خانه‌ها و قلیانسرا‌ها از فردا مجددا تعطیل است.

پاساژ‌ها و اصناف و بازاریان اگر دستورالعمل‌های ستاد مبارزه با کرونا را رعایت نکنند ظرف هفته‌های آتی دوباره تعطیل خواهند شد.

رستوران‌ها و اماکنی که زیر نظر ستاد مبارزه با کرونا فعالیت دارند در صورت هرگونه تخلف و کم کاری در رابطه با مسائل بهداشتی ویژه کرونا پلمب خواهند شد.

تالار‌ها و اماکنی که در این ایام به صورت پنهان و آشکار مراسم های مختلف عزا و عروسی برگزار می‌کنند پلمب خواهند شد.

شهروندان در صورت مشاهده هرگونه مراسم، اعم از عروسی، جشن تولد و مراسم تحریم حتی در خانه و محدوده‌های باز و پارکینگ منازل با ۱۱۰ تماس بگیرند، با حکم دادستانی با این افراد برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز