خبرگزاری کار ایران

مدیر پروژه خط دو قطار شهری کرج:

ریل گذاری در خط دو پروژه قطار شهری کرج/ لزوم تزریق اعتبار ۴۸۰ میلیارد تومانی تا پایان پروژه/ ایجاد اشتغال مستقیم ۷۵۰ نفر در مترو کرج

asdasd
کد خبر : ۹۲۵۶۱۹

مدیر خط دو پروژه قطار شهری کرج با اشاره به ۳۵۰ متر ریل گذاری در تونل مترو گفت: برای تکمیل و بهره برداری خط دو از ۴۵متری گلشهر با چهارراه طالقانی، اعتبار ۴۸۰ میلیارد تومانی نیازمند است و با توجه به تاکید مدیریت شهری کرج، می توان به پرداخت به موقع و تسریع در تکمیل پروژه امیدوار بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدجواد رستمی امروز در حاشیه بازدید خبرنگاران از خط دو متروی کرج اظهار داشت: احجام کلی این خط با طول ۲۷ کیلومتر در بخش تونل، ایستگاه ها و ساختمان های جنبی فاز یک و دو در بخش عملیات خاکی حدود ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار متر مکعب است.

وی با اشاره به اینکه کار اجرایی از خط دو و در ۱۴ ایستگاه دنبال شد، افزود: برای اجرای پروژه در فاز اول خط دو، فعالیت های متعددی در قسمت هایی چون تونل، ایستگاه، مرکز کنترل، دپو و ناوگان انجام می شود و در این راستا در فاز اول پروژه قطار شهری کرج حدفاصل ایستگاه‌های ۴۵ متری گلشهر و جهانشهر، ریل گذاری می شود.

مدیر پروژه خط دو قطار شهری کرج با اشاره به طول ۶و نیم کیلومتری ریل گذاری در ۶ ایستگاه، گفت: در زمستان سال جاری ۲ ایستگاه به جمع ایستگاههای ریل‌گذاری شده اضافه می‌شود.

رستمی با عنوان اینکه مسیر خط دو مترو کرج ظرفیت جابجایی ۳۵هزار نفر مسافر در هر ساعت و در هر جهت را دارد، تصریح کرد: به علت محدودیت بودجه، این پروژه اولویت بندی شد و تلاش می شود فاز دو تا پایان سال راه اندازی و شهروندان بعد از افتتاح دو ایستگاه‌ ۴۵ متری گلشهر و جهانشهر در این مسیر تردد کنند.

رستمی با بیان اینکه بعد از سال ۹۹ به ترتیب هر دو ماه یک ایستگاه در مسیر بهره برداری شود، تصریح کرد: با توجه به تکمیل ۱۰۰درصدی دو ایستگاه ذکر شده امکان مسافر گیری وجود دارد ولی ایستگاههای عبوری در دهقان ویلای دوم، میان جاده، سه راه رجایی شهر و میدان سپاه با ۷۸درصد تکمیل به بهره برداری خواهد رسید و به مرور کارهای باقیمانده کاملخواهد شد.

وی با اشاره به ۱۱ کیلومتر عملیات ریل گذاری گفت: برای تجهیز ناوگان با توجه به نیاز تردد رفت و برگشت مسیر، دو قطار با ۷ واگن از پیش خریداری شده است.

رستمی به برآورد خرید تجهیزات و تاسیسات مورد نیاز اشاره کرد و گفت: با تحقق اعتبار حدود ۲۵ میلیون یورو برای تجهیز ادامه پروژه می توان به روند ادامه کار سرعت داد.

مدیر پروژه خط دو قطار شهری کرج گفت: تا امروز، پیشرفت فیزیکی پروژه در ۱۵ کیومتر با ۱۴ ایستگاه بالغ بر ۴۲ درصد است و برای اولویت اول که تا کنون ۸۴ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است با تکمیل ۱۶ درصد باقیمانده به بهره برداری خواهد رسید.

رستمی گفت: در هفته های اخیر وارد بحث جاگذاری تجهیزات شدیم و در بین این پروژه مقرر شده از عظیمیه تا چهارراه طالقانی که حدود ۵هزار و ۲۰۰ متر است، کابل کشی شود که پیش بینی می شود تا مهرماه به اتمام برسد.

این مدیر، بحث ریل گذارای را پایان هر پروژه ریلی عنوان کرد و گفت: تا کنون ۳۵۰ متر ریل گذاری انجام شده است و توانایی روزانه ۸۰ متر ریل گذاری را داریم.

رستمی با تاکید بر خرید تجهیزات ریلی تاکید کرد: تلاش بر این بود برای بحث روسازی و تهیه ریل، قراردادهای از قبل در کارخانه های استانی منعقد و تنطیم شد و کل ریل حرکتی و برقی با ۲۷ کیلومتر بدون کم و کاست، تهیه شده است.

مدیر پروژه خط دو قطار شهری کرج به اشتغال نیروی انسانی این پروژه اظهار داشت: ۷۵۰ نفر با قرارداد و بیمه تامین اجتماعی به صورت اشتغال مستقیم و با توجه به تهیه اقلام و تجهیزات مورد نیاز، بیش از ۳هزار اشتغال غیر مستقیم در این پروژه ایجاد شده است.

وی گفت: در سنوات گذشته با توجه به مشکلات مالی تاخیر پرداخت حقوق کارگران وجود داشت ولی در حال حاضر حداکثر تاخیر پرداخت ۳ ماهه است.

رستمی با عنوان اینکه تا کنون نشست غیر فنی، تخریب تونل و یا تلفات در پروژه قطار شهری کرج گزارش نشده در ارتباط با تهیه تجهیزات گفت: ۴۸۵ دستگاه ماشین آلات و تجهیزات در طول خط متروی کرج مشغول به خدمات رسانی هستند.

وی با اشاره به اعتبارات هزینه شده گفت: برای تکمیل مسیر ۶ و نیم کیلومتری پروژه از امروز تا پایان پروژه به اعتبار ۴۸۰ میلیارد تومانی نیازمند است که لازم است ماهیانه ۴۰ میلیارد تزریق شود و دلیل تاخیر پروژه ها نیز عدم پرداخت به موقع تزریق اعتبار است که با توجه به ارتباطات خوب مدیریت شهری کرج، می توان به تسریع در تکمیل پروژه خوشبین بود.

رستمی به تخصیص ۲۵۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت اشاره کرد و گفت: قرار بود اواخر اردیبهشت این موضوع دنبال شود که به واسطه کرونا مقرر شد اوراق در مرداد ماه سال جاری فروخته و مهر ماه به پروژه تزریق شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز