خبرگزاری کار ایران

فرماندار خلیل آباد مطرح کرد:

هرگونه ساخت و ساز خارج از محدوده روستا عبور از خط قرمز شهرستان است

asdasd
کد خبر : ۹۲۵۵۶۵

فرماندار خلیل آباد گفت: هرگونه ساخت و ساز در حاشیه رودخانه ها، مسیل ها و خارج از محدوده در روستاها خط قرمز شهرستان بوده و عواقب ساخت آن بر عهده مدیر مربوطه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خلیل آباد، ابراهیم قاسم پور در جلسه پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی پاسخ به بحران شهرستان خلیل آباد اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن فصل تابستان و آمادگی برای مواجه احتمالی با آتش سوزی‌های این فصل یک الزام است.

وی با اشاره  به رویش مجدد گیاهان علفی در مراتع و جنگل‌ها افزود:  با توجه به وضعیت بارندگی‌های حاصل شده در دو سال اخیر و سال زراعی جاری، این بارش‌ها، رویش گیاهان علفی و سرسبزی طبیعت را به دنبال داشته که بایستی در صورت خشک شدن گیاهان علفی برنامه ریزی و تدابیر لازم جهت پیشگیری از وقوع آتش سوزی در جنگل‌ها، مراتع و مزارع در سطح شهرستان اتخاذ شود.

فرماندار خلیل آباد در همین راستا اظهار داشت: شهرداری خلیل آباد و کندر مکلف هستند  در حوزه شهرستان هر نقطه ای که نزدیک به حریق بودند و تماس گرفتند در محل حضور پیدا کنند و همچنین در سطح روستاهای بخش مرکزی و ششطراز چندین خانه هلال نیز تجهیز و افتتاح شده است.

فرماندار خلیل آباد با اشاره به فصل تابستان و افت فشار آب در شهرستان اظهار کرد: مردم باید اصلاح الگوی مصرف را در تابستان داشته باشند.

قاسم پور در همین راستا افزود: پیگیری هایی در سال گذشته صورت گرفت که باعث افزایش دبی آب ورودی به مخازن آب شرب شهرستان شد ولی با شروع فصل گرما و دغدغه ای که بابت تامین آب شرب شهرستان وجود داشت باعث شد معاون مدیرکل آبفای استان را به شهرستان دعوت کنیم و شرایط را مورد بررسی قرار دادیم تا انشاا... کم آبی باعث تنش آب در شهرستان نشود.

وی از  بازدید شبانه  از مخازن آب شرب شهرستان خبر داد و بیان کرد: خوشبختانه توان تامین آب شرب را در این مقطع داریم ولی هر چه به سمت گرما و پیک مصرف برویم شاید شهرستان را دچار مشکلاتی در تامین آب کند.

فرماندار خلیل آباد با تاکید بر بیمه کردن باغات و محصولات کشاورزی  در شهرستان بیان کرد:  بیمه محصولات کشاورزی در مواقع بحران راهگشای جبران خسارت است که این ظرفیت باید در بین کشاورزان نهادینه شود.

قاسم پور با تذکر به مدیرانی  که در دو شهرستان مسئولیت دارند گفت: مدیرانی که هم در کاشمر و هم در خلیل آباد مسئولیت دارند، تذکر می دهم اگر به موقع پاسخ گوی مسائل شهرستان نباشند بزودی تعیین تکلیف می شوند.

وی با بیان اینکه هیچ تفاوتی بین خلیل آباد و یا شهرستان دیگری وجود ندارد افزود: در حکم آنها مدیر کاشمر و خلیل آباد خورده است ، پس نباید کم کاری در این زمینه اتفاق بیافتد چرا که هیچ تفاوتی بین خلیل آباد و شهرستان دیگر نیست .

رئیس ستاد بحران خلیل آباد از بارندگی 130 میلی متری در شهرستان از ابتدای سال خبر داد  و گفت: مدیران اجرایی و خدماتی خلیل آباد نسبت به شناسایی نقاط پر خطر شهرستان اقدام کنند تا در برنامه ریزی سال 99 جهت رفع آنها برنامه ریزی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز