خبرگزاری کار ایران

معاون اقتصادی وزارت امور خارجه مطرح کرد:

نوردوز شاهراه صادارت به اوراسیا / منطقه آزاد ارس ویژگی شاخصی در حوزه صادرات دارد

asdasd
کد خبر : ۹۲۵۵۲۹

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در حاشیه سفر به منطقه آزاد ارس گفت: منطقه آزاد ارس و به‌ویژه نوردوز تنها دروازه زمینی ایران به کشورهای اوراسیا بوده و پل نوردوز شاهراه صادرات به اوراسیا است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، غلامرضا انصاری در سفر یک روزه خود به منطقه آزاد ارس با اشاره به موقعیت استراتژیک ارس برای ورود به بازارهای اوراسیا، اظهار کرد: منطقه ازاد ارس نقش بسیار موثر و موقعیت جغرافیایی بسیار خوبی در مسیر تجارت با اوراسیا دارد و لازم است سرمایه گذاری بیشتری در آن انجام شود.

وی افزود: با توجه به اینکه منطقه ازاد ارس موقعیت بی نظیری جهت افزایش تجارت با کشور ارمنستان و کشورهای حوزه اوراسیا را دارد، امیدواریم دولت تلاش کند تا از این فرصت ویژه جهت افزایش توسعه، اشتغال و تجارت و ارز اوری استفاده کند.

وی ادامه داد: صادرات و ارز آوری، مهمترین نقش مناطق آزاد است و منطقه ازاد ارس ویژگی شاخصی در حوزه صادرات دارد؛ خوشبختانه با امضای توافق نامه تجارت آزاد با اوراسیا یک فرصت طلایی برای ارس فراهم شده تا از این فرصت جهت حضور در بازارهای اوراسیا استفاده کند.

انصاری گفت: پیشنهاد می‌کنم سایر مناطق آزاد نیز از تکنولوژی و دانش فنی موجود در منطقه ازاد ارس به‌خصوص در زمینه محصولات هیدروپونیک و گلخانه‌ای به‌عنوان الگو استفاده کنند.

وی در خصوص برنامه‌های وزارت امور خارجه در دوران پساکرونا در تعامل با کشورهای دیگر گفت: ویروس کرونا یک مشکل بین المللی است، اما خوشبختانه در هفته‌های اخیر دولت تمهیداتی اندیشیده و طی مذاکراتی با کشورهای همسایه، تلاش می‌کنیم ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی بتوانیم با راه اندازی مجدد مرزها، تجارت و رفت و آمدها را به روال قبل از کرونا برگردانیم.

 در این سفر یک روزه معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه و هیات همراه ازچندین شرکت تولیدمحصولات گلخانه‌ایی و پایانه نوردوز و جلفا و حمام کردشت بازدید کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز