خبرگزاری کار ایران

شهردار تبریز:

خانه تاریخی ستارخان تا پایان سال ساماندهی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۲۵۴۹۴

شهردار تبریز از ساماندهی و توسعه خانه ستارخان تا پایان سال، با تملک املاک اطراف این خانه مهم تاریخی خبر داد.

به گزارش ایلنا، ایرج شهین‌باهر در بازدید از خانه ستارخان و رسیدگی به مشکلات اهالی ساکن در این محله، اظهار کرد: تلاش داریم کار ساماندهی فضای باز و ایجاد فضای سبز محدوده این خانه تا پایان سال جاری به اتمام برسد.

وی با بیان اینکه توسعه این مجموعه برابر طرح موجود لازم الاجراست، افزود: املاکی به منظور توسعه خانه ستارخان باید تملک می‌شد که همچنان این موضوع بلاتکلیف مانده و طی بازدید امروز مقرر شد ساماندهی اطراف این مجموعه و تملک املاکی که برای توسعه این مجموعه مورد نیاز است، انجام شود.

وی با بیان این‌که خانه ستارخان می‌تواند محلی برای مراجعه گردشگران داخلی و خارجی و نمایانگر تاریخ تبریز باشد، گفت: باید بین شهرداری تبریز با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هماهنگی انجام شده و توافقاتی در خصوص مدیریت این خانه گرفته شد.

شهردار تبریز خاطرنشان کرد: خانه ستارخان و سردار ملی به نوعی شناسنامه و هویت تبریز بوده و بر همین اساس ضروری است این خانه به جاذبه گردشگری و هویت تاریخی تبریز تبدیل شود.

وی ادامه داد: ستارخان نماد مقاومت در برابر استبداد و هویت مردم آذربایجان بوده که همواره به او افتخار کرده‌ایم.

وی تشریح کرد: شهرداری، میراث فرهنگی و دیگر دستگاهها باید دست به دست یکدیگر داده تا چنین مجموعه‌هایی بیش از پیش معرفی، احیا و در اختیار مردم شریف تبریز و گردشگران قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز