خبرگزاری کار ایران

رضایی مطرح کرد:

ضرورت تحول در ساختار مدیریت کشور/ توجه نکردن به جایگاه شورا‌ها نگاه غربی است

asdasd
کد خبر : ۹۲۵۴۷۵

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام‌ گفت: ما نیاز به تحول در ساختار مدیریت کشور داریم و ساختار در فرهنگ و اقتصاد باید متحول شود که این‌تحول در بخش های دفاعی و نظامی ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن رضایی امروز در سی و دومین جلسه علنی شورای عالی استان ها، گفت: باید تشکر کنم از شورای عالی استان‌ها که جلسات را برای حل مشکلات برگزار می‌کنند و به نکات ویژه و مهمی نیز اشاره شد که نشان می‌دهد اعضا توجه ویژه‌ای برای حل مشکل معیشت مردم دارند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام‌افزود: ما نیاز به تحول در ساختار مدیریت کشور داریم و ساختار در فرهنگ و اقتصاد باید متحول شود که این‌تحول در دفاع و نظامی ایجاد شده است.

رضایی ادامه داد: باید به جد مراقب حکمرانی مردمی باشیم‌ تا دچار مدیریت فردی نشویم و باید گفت ما و شما که میراث دار شهدا هستیم باید تلاش کنیم‌ بیش از گذشته این خون‌ها پاس داشته شود.

وی گفت: جمهوری اسلامی فلسفه خاص خود را دارد که هم اراده خدا و اراده مردم را در حاکمیت دخالت می‌دهد و باید گفت جمهوری اسلامی از طریق مردم سالاری این است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام‌ افزود: اراده الهی و خواست مردم در اداره کشور باید همزمان باشد و باید‌ گفت هنوز هستند کسانی که این فلسفه را درک‌ نکرده اند و باید گفت یکی از نماد‌های حکمرانی همین جایگاه شوراهاست.

رضایی ادامه داد: باید پرسید چرا مجلس و استانداری‌ها و فرمانداری‌ها نمی‌خواهند از ظرفیت شورا‌ها استفاده کنند و در واقع این حکمرانی مردمی در باور و رفتار مسئولان سرایت نکرده است و در شعار به آنها اشاره می‌شود، اما در عمل توجهی به آن‌ نمی شود.

وی بیان کرد: توجه نکردن به جایگاه شورا‌ها در بین برخی از نهاد‌ها نگاهی است که از غرب آمده است و زمانی تحول انجام می‌شود که به مردم و مدیریت محلی توجه شود و‌ باید مدیریت محلی و تحول اقتصادی شکل بگیرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام‌افزود: دولت مرکزی باید در بخش درآمد‌های پایدار به ایالت‌های اقتصادی کمک کند تا منابع پایدار شکل بگیرد، زیرا در تمام شهر‌های ما نخبه وجود دارد و باید گفت نخبگانی مانند سردار سلیمانی در اقتصاد نیز وجود دارد.

رضایی ادامه داد: اگر واگذاری اختیارات به مطالبه عمومی تبدیل شود آنگاه می‌توان به شکل جدی آن را بین دستگاه‌ها پیگیری کرد و زمانی که رهبر انقلاب می فرمایند باید‌ تحولات‌ ادامه‌ پیدا کند و ایشان دست بر روی نقاط مختلف می‌گذارند ما نیز باید به این موضوعات توجه کنیم.

وی بیان کرد: جمهوری اسلامی به این‌ نتیجه رسید که یکی از کشور‌های متحد ونزوئلاست و بر همین اساس تصمیم گرفت با وجود حساسیت‌ها و درگیری در منطقه به آنها کمک کند و این موضوع زمانی رخ داد که پول آن را گرفته بودیم و باید تاکید کنم جمهوری اسلامی پول خود را به هیچ کشوری نمی‌دهد پیش از اعزام کشتی‌ها به ونزوئلا پول آن به دست ما رسیده بود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام‌ افزود: همین مدیریت الهی موجب شد تعدادی از قایق های سپاه چرخی در اطراف کشتی‌های جنگی امریکایی بزنند و این اخطار را بدهند که اگر خطایی کنند در همان نقطه یقه آنها را خواهند گرفت و باید تاکید کنم این شکل مدیریت می‌تواند در تمام بخش‌ها انجام شود.

رضایی ادامه داد: شما شورا و‌ نماینده یک شهر هستید و‌ ما تلاش می‌کنیم تحول در فعالیت‌ها رخ دهد و باید گفت شما نیز نباید حالت انفعال پیدا کنید و امیدوارم روزی برسد که تحولات در بخش نظامی و در اقتصاد نیز اتفاق بیفتد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز