خبرگزاری کار ایران

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

افزایش سرعت وزش باد در شرق کشور / ماندگاری هوای گرم در اغلب استان ها

asdasd
کد خبر : ۹۲۵۴۴۹

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز ناپایداری جوی به شکل افزایش سرعت وزش باد در مناطقی از شرق کشور به خصوص در زابل منجر به خیزش گرد و خاک می‌شود.

به گزارش ایلنا، معصومه احمدی درباره آخرین وضعیت جوی کشور گفت: این شرایط در نوار غربی، جنوبی و جنوب غرب کشور و در استان‌های ایلام و خوزستان هم پیش بینی می‌شود.

وی گفت: بر اساس آخرین اطلاعات نقشه‌های هواشناسی امروز و فردا عصر در برخی نقاط شرقی و جنوب شرقی به خصوص مناطق جنوبی استان سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و نواحی شرقی و شمالی هرمزگان شاهد رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی خواهیم بود که در برخی ساعات شدت وزش باد بالا می‌رود.

احمدی افزود: در برخی مناطق شمال غرب، سواحل دریای خزر به خصوص سواحل غربی آن در دامنه‌ها و ارتفاعات البرز و در استان‌هایی مانند قزوین، البرز، تهران و سمنان در ساعات عصر رگبار و رعد و برق خواهیم داشت که این شرایط در دامنه‌ها و ارتفاعات زاگرس شمالی و مرکزی هم دور از انتظار نیست.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: در سه روز آینده آب‌های جنوبی کشور در محدوده خلیج فارس و تنگه هرمز، مواج و متلاطم پیش بینی می‌شود.

احمدی افزود: به لحاظ شرایط دمایی هم ماندگاری هوای گرم را در کشور خواهیم داشت و افزایش دما در مناطق شمالی و غربی دور از انتظار نیست.

وی گفت: عصر امروز در پایتخت ناپایداری جوی به شکل رگبار و رعد و برق به ویژه در نیمه شمالی استان تهران رخ خواهد داد و دما در گرمترین زمان به ۳۴ درجه سانتیگراد می‌رسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز