خبرگزاری کار ایران

امضای تفاهم نامه اجرای بازچرخانی آب های خاکستری ساختمان ها در مشهد

asdasd
کد خبر : ۹۲۵۳۵۷

طی مراسمی برای اولین بار در کشور، تفاهم نامه سه جانبه آغاز اجرای جداسازی و بازچرخانی آب های خاکستری ساختمان های مرتفع، عمومی و منازل، میان شهرداری مشهد، سازمان نظام مهندسی ساختمان و شرکت آب و فاضلاب مشهد به امضاء رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، سید محمدرضا هاشمی فرماندار مشهد در ابتدای این مراسم که با حضور شهردار و جمعی از اعضای شورای شهر، مدیرعامل شرکت آبفای مشهد، معاونان شهردار و همچنین معاون مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ضمن تقدیر از مدیریت شهری مشهد در این خصوص گفت: اجرای طرح جداسازی و بازچرخانی آب های خاکستری یکی از راه های مناسب تامین آب برای مصارف غیر شرب به ویژه آبیاری فضای سبز است.

وی افزود: میزان مصرف آب شهر مشهد 13هزار و 270 لیتر در ثانیه است درحالی که آب شرب تولیدی حدود 11 هزار لیتر در ثانیه است که اجرای این طرح می تواند به رفع این کمبود کمک کند.

شهردار مشهد نیز در این مراسم گفت: سیاست مدیریت شهری در توسعه فضای سبز و زیست پذیربودن شهر مشهد با استفاده از منابع آب بازچرخانی شده است، مجموعه تلاش‌هایی که برای تامین منابع آب به ویژه آب مورد نیاز فضای سبز مشهد از محل بازچرخانی آب‌های خاکستری و پساب انجام شود باید بیشتر از این باشد.

محمدرضا کلائی ادامه داد: اهتمامی که شورای شهر مشهد برای جداسازی آب شرب از آب خام و بازچرخانی آب‌های خاکستری دارد و فعالیت‌هایی که در زمینه کاهش ورودی به مجموعه های فاضلاب انجام شده است می‌تواند به توسعه فضای سبز در اقلیم خشک شهر مشهد کمک کند.

شهردار مشهد اظهار امیدواری کرد با این اقدامات دغدغه افرادی که نگران کاهش منابع آب با افزایش توسعه فضای سبز هستند رفع شود.

وی گفت: اجرای طرح جداسازی و بازچرخانی آب های خاکستری ساختمان‌ها و اماکن عمومی باید گام به گام و با برنامه ریزی مبتنی بر آموزش و اطلاع رسانی مناسب انجام شود.

در ادامه این مراسم شهناز رمارم عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر، نیز با تقدیر از شهرداری مشهد در اجرای این طرح اظهارکرد: حرکت خوبی برای تامین منابع آبی از محل بازچرخانی آب های خاکستری ساختمان ها و منازل مسکونی آغاز شده است اما این امر نباید باعث طولانی شدن دریافت پروانه شود.

وی گفت: تعداد زیادی از شهرهای بزرگ جهان تجربیات خوبی در زمینه جدا سازی و بازچرخانی آب های خاکستری دارند که پیشنهاد می دهم به این تجربیات نیز برای پیشبرد طرح توجه شود.

رمارم ادامه داد: بابت پیگیری های انجام شده برای به سرانجام رساندن این طرح و امضا شدن این تفاهم نامه به شهردارو معاونت خدمات شهری و همکارانشان خدا قوت می گوییم.

اسماعیلیان، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد نیز در ادامه این مراسم تصریح کرد: شهرداری مشهد قدم های بزرگی در اجرای شبکه جداسازی آب شرب از آب خام، احداث تصفیه خانه های محلی و همچنین بازچرخانی آب های خاکستری برداشته است که این اقدامات جای تقدیر دارد.

وی افزود: جلسات کارشناسی خوبی برای آماده شدن این تفاهم نامه برگزار شده است و اکنون آمادگی همکاری برای اجرایی شدن طرح جداسازی و بازچرخانی آب های خاکستری ساختمان ها و منازل مسکونی را داریم که تاثیر زیادی در حفظ منابع آبی خواهد داشت.

 درا دامه این مراسم شرکا، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی نیز گفت: برای اجرای این طرح دوره های آموزشی مورد نیاز برگزار و اکنون آماده اجرایی کردن تفاهم نامه هستیم.

وی اضافه کرد: معتقدم طرح در ابتدا باید به صورت داوطلبانه و در ساختمان های بزرگ و بلند مرتبه شهر اجرایی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز