خبرگزاری کار ایران

استاندار سمنان:

15 درصد مدیران اجرایی سمنان بانوان هستند

asdasd
کد خبر : ۹۲۵۳۴۶

استاندار سمنان گفت: براساس آمار، ۱۵ درصد از مدیران دستگاه های اجرایی استان، بانوان هستند که به نسبت آمار کشوری سمنان جایگاه خوبی دارد.

 
به گزارش ایلنا، علیرضا آشناگر افزود: سندهایی که در استان سمنان تدوین می شوند به طور حتم باید پیوست عملیاتی داشته باشند و سند ارتقاء وضعیت زنان و خانواده استان علاوه بر تصویب در جلسه امروز ، پیوست عملیاتی هم خواهد داشت.

وی در این نشست با قدردانی از تلاش‌های ابتکار، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ، گفت: زنان جامعه ما زنانی فرهیخته و توانمند در مسئولیت‌پذیری هستند اما متاسفانه بانوان جایگاه واقعی خود را برای پذیرش مدیریت در دستگاه های اجرایی کشور به دست نیاوردند.

آشناگر با بیان اینکه بانک اطلاعاتی از بانوان کاربلد در عرصه مدیریت در سطح کشور تدوین شود، گفت: بانوان همواره نقش غیرقابل انکاری در پویایی دستگاه های اجرایی و ادارات دولتی دارند.

استاندار سمنان اضافه کرد: در سال‌های گذشته از محل بند الف تبصره ۱۸ و مشاغل خانگی تسهیلات خوبی به اقشار مردم به خصوص بانوان اعطا شد که این رویه مهم برای سال جاری هم تداوم می یابد.

علیرضا آشناگر ادامه داد: توانمند سازی اقشار کمتر برخوردار به ویژه بانوانی که با فقر دست و پنجه نرم می کنند در قالب طرح بازار سرمایه‌ای و تامین سهام انگیزشی و عرضه اولیه در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه توسعه استان سمنان در اولویت کاری مدیران دستگاه های اجرایی باشد، گفت: با اتخاذ رویه های اصولی و برنامه محور می توان برای تحقق شعار سال و جهش تولید اقدام کرد.

استاندار سمنان اضافه کرد: مسئولان بدون توجه به حاشیه ها تنها به فکر رونق و آبادنی استان باشند و در کنار توجه به مهارت های شخصی ، انگیزه و روحیه جمعی برای ایده پردازی باهدف ایجاد اشتغال پایدار از سوی مدیران استان دنبال شود.

آشناگر خاطر نشان کرد: قبل از هرگونه تغییر مدیریت در سطح شهرستان‌ها باید به استانداری سمنان دلایل جابجایی گزارش شود و مدیران خودسرانه دست به تغییر مدیران شهرستان یا معاونت اداره کل و سازمان های استان نزنند.

استاندار سمنان افزود: طرح های عمرانی و اقتصادی قابل توجهی در استان سمنان برای سال جاری باید به اتمام برسد و مدیران با تلاش مضاعف برای تکمیل این طرح ها اقدام کنند.

وی ادامه داد: افزون بر ۱۴۰ طرح عمرانی و اقتصادی درحال ساخت و اولویت دار در استان سمنان وجود دارد که با رایزنی در سطح ملی و وزارتخانه های مربوط برای جذب اعتبار اقدام شود.

استاندار سمنان اضافه کرد: با تمام توان برای اجرای دقیق برنامه های معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده در استان اقدام می شود و در آینده نزدیک مسئولیت یکی از معاونت های استاندار سمنان به یک بانو واگذار خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز