خبرگزاری کار ایران

در جلسه ستاد پاسخ به بحران گیلان عنوان شد؛

لایروبی قریب به 600 کیلومتر از انهار آبیاری/ رهاسازی بیش از یک میلیارد متر مکعب آب سد سفید رود برای مصارف کشاورزی

asdasd
کد خبر : ۹۲۵۲۸۶

دومین جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان با محوریت تامین آب کشاورزی و آب شرب و به ریاست استاندار گیلان تشکیل شد.

به گزارش ایلنا از رشت، دومین جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان با محوریت تامین آب کشاورزی و آب شرب به ریاست استاندار گیلان و برخی مدیران کل دستگاه های ذیربط و فرمانداران بصورت ویدئو کنفرانس در اداره کل مدیریت بحران استان گیلان تشکیل شد.

وحید خرّمی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان در این جلسه گفت : به ‌منظور جلوگیری از بروز هرگونه خسارت و نقصان و بحران احتمالی در زمینه حفظ و احیای اراضی کشاورزی، این شرکت استفاده از تمامی پتانسیل‌های موجود در استان از قبیل ( آب‌بندان‌ها ، رودخانه‌ها ، انهار ، زهکش ‌ها و...) را در دستور کار خویش قرار داده است .

وی افزود : در همین راستا  تا کنون از طریق تونل آب بر فومن ، گله رود ، چپ سنگر ، راست سنگر و پایاب سد سنگر بیش از  یک میلیارد و 38 میلیون متر مکعب آب تحویل شبکه های آبیاری و زهکشی سفید رود شده است.

 خرّمی بیان داشت : در 16 شهرستان 429 سر دهنه خاکی به منظور تسهیل تامین آب زراعی آبگذاری شده است و ادامه داد: به منظور تامین آب از منابع داخلی استان نیز 438 ایستگاه های پمپاژ در سطح استان در حال خدمت رسانی به کشاورزان هستند.

وی تصریح کرد: ارائه برنامه زمان‌بندی آبیاری متناوب (تغییر شیوه آبگذاری کانال‌ها و انهار آبیاری از دائمی به متناوب) توسط کمیته منابع و مصارف آب استان و اجرای دقیق تصمیمات کمیته با هماهنگی کلیه دستگاه‌های اجرایی و قضایی استان از زمان شروع فصل زراعی تا برداشت محصول یکی از مهمترین اقدات مدیریت هماهنگ در مدیریت منابع و مصارف آب استان است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان اظهار داشت : انجام لایروبی قریب به  600 کیلومتر انهار درجه یک و دو سطح استان علی الخصوص شبکه آبیاری سفیدرود در بازه کوتاه دو ماهه قبل از شروع آبگذاری کانال‌ها به ‌منظور تسهیل در اجرای برنامه آبیاری و افزایش سرعت انتقال آب به مزارع و همچنین  تعمیر ، تجهیز و تکمیل 432 ایستگاه پمپاژ ، آماده سازی تعداد بالغ بر 900 دستگاه پمپ دیزلی و برقی و تجهیز 288 حلقه چاه‌های عمیق از دیگر اقدامات آب منطقه ای گیلان در راستای انجام خدمت رسانی به مردم و پیشگیری از بحران و زمینه سازی جهش تولید در بخش کشاورزی استان گیلان بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز