خبرگزاری کار ایران

مدیرکل پایگاه انتقال خون گیلان خبر داد:

نیاز مبرم گیلان به گروه‌های خونی O+ و A+

asdasd
کد خبر : ۹۲۵۲۸۴

مدیرکل پایگاه انتقال خون گیلان از نیاز مبرم این استان به گروه های خونی O+ و A+ خبر داد و گفت: روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ واحد خونی در گیلان مصرف می‌شود.

به گزارش ایلنا از رشت، بابک پاکدل در جمع خبرنگاران از کاهش ذخایر خونی و فراورده‌های آن در گیلان خبر داد و اظهار کرد: ذخایر تمامی گروه‌های خونی به خصوص O+ و A+ در استان گیلان به شدت کاهش یافته است.

وی با اشاره به اصل فاصله گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم در پی شیوع کرونا، افزود: روزانه بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ واحد خون در استان مصرف می‌شود و لازم است در جهت جبران این تعداد واحد خونی مردم در اهدای این نیاز مبرم و حیاتی، مشارکت فعالانه‌تری داشته باشند.

مدیرکل انتقال خون گیلان با بیان اینکه تمامی مراکز ثابت و سیار انتقال خون استان آماده دریافت خون سالم از مردم هستند، ادامه داد: مردم می‌توانند به ۱۰ پایگاه سیار و ثابت جهت اهدای خون مراجعه کنند.

پاکدل با اشاره به اینکه ۹۶ درصد اهدا کنندگان خون آقایان هستند، خاطرنشان کرد: در حالی که نیمی از جمعیت استان را بانوان تشکیل می‌دهند اما در مقایسه با آقایان خونی کمتری اهدا می‌کنند و انتظار است این قشر نیز در اهدای خون مشارکت بیشتری داشته باشند.

وی از راه اندازی کمپینی در جهت افزایش اهدای خون خبر داد و گفت: به مناسبت روز جهانی اهدای خون، کمپینی با عنوان «خون سالم نجات بخش زندگی» از امروز در استان آغاز شده و تا پایان خرداد ماه ادامه دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز