خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگری آذربایجان شرقی:

تحقق افزایش 26 درصدی حقوق کارگران نتیجه اعتراضات و پیگیری‌های نمایندگان کارگری بود

asdasd
کد خبر : ۹۲۵۱۹۴

رئیس‌کانون انجمن‌های صنفی کارگری آذربایجان شرقی گفت: تحقق افزایش 26 درصدی حقوق کارگران نتیجه اعتراضات و پیگیری های نمایندگان کارگری بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ناصر چمنی رئیس کانون انجمن های صنفی کارگری استان آذربایجان شرقی در این نشست در سخنانی با اشاره به انتصاب دکتر فتحی مدیرکل جدید تعاون کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان شرقی گفت: خوشبختانه آقای دکتر فتحی کارنامه درخشانی در طول فعالیت خود داشته و با تجارب ارزشمند خود می توانند در رفع جامعه کار و تولید به خوبی عمل کنند.

چمنی به حضور نمایندگان هریک از تشکل های چهارگانه کارگری و بازنشستگی استان آذربایجان شرقی در تشکل های کشوری گفت: تحقق این امر نتیجه حمایت های آقای دکتر فتحی در سمت خود در سالیان گذشته در سمت معاون روابط کار آذربایجان شرقی بوده و  این مهم نشان می دهد که تشکل های صنفی استان در جایگاه بالایی قرار دارند.

عضو کارگری شورایعالی کار در ادامه به مصوبه جدید دستمزد کارگران برای سال ۹۹ اشاره کرد و گفت: علی رغم مخالفت ها نمایندگان کارگری با جلب مشارکت سایر اعضای شورایعالی توانستند برای نخستین بار توانستند دو مصوبه برای دستمزد کارگران برای سال جدید اخذ کنند که نکته هم آن افزایش حداقل دستمزد از ۲۱ به ۲۶ درصد و اعمال آن بر روی پایه حقوق بود، البته افزایش ۲۰۰ هزار تومانی حق مسکن کارگران برای اجرایی شدن باید به هیات وزیران ارسال شود.

چمنی تحقق این امر را نتیجه اعتراضات و پیگیری های نمایندگان کارگران دانست و گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری در حمایت از قشر کارگر در این زمینه بسیار مهم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز