خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر آذربابجان شرقی مطرح کرد:

لزوم تشکیل اتاق فکر کارگران و کارفرمایان در اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان

asdasd
کد خبر : ۹۲۵۱۸۸

دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان شرقی خواستار تشکیل اتاق فکر کارگران، بازنشستگان ، کارفرمایان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان برای پیشبرد اهداف جامعه کار و تولید شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کریم صادق زاده تبریزی که در دیدار فعالان جامعه کارگری و بازنشستگان استان با مدیرکل جدید تعاون کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی، با اشاره به ترکیب نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دوره جدید  اظهار داشت: آمادگی خوبی در بین نمایندگان مجلس استان برای پیگیری مسایل جامعه کارگری و کارفرمایی وجود دارد و باید از این فرصت با برپایی جلسات منظم و ارائه برنامه بهره گیریم.

وی در ادامه با اشاره به انتصاب حسین فتحی به عنوان مدیرکل جدید تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اظهار داشت: خوشبختانه مدیرکل جدید با سوابق درخشان به ویژه در حوزه روابط کار در سطح استان آذربایجان شرقی می تواند برنامه ریزی های مناسبی را در رفع نیازها و خواسته های جامعه کارگری و بازنشستگی داشته باشد و در این راستا تشکل های صنفی آمادگی کاملی دارند که در سال جهش تولید با لبیک به فرمایش مقام معظم رهبری جهت نیل به اهداف عالیه و تحقق شعار سال با تمام توان در کنار اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی باشند.

دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان شرقی توسعه تشکل های کارگری و بازنشستگی هم به لحاظ کمی و کیفی را ضروری دانست و با تأکید بر اینکه وجود این تشکل ها موجب آرامش بیشتر این قشر خواهد شد گفت: برخورداری فعالان تشکل های صنفی از حداقل اطلاعات مورد نیاز از مقررات حوزه روابط کار و حدود وظایف یکی از موضوعات با اهمیت به شمار می رود که باید بطور جدی مورد توجه قرار گیرد.

وی به ضرورت فعال کردن کمیته های ۵ گانه کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار و سایر کمیته های تخصصی اشاره کرد و  افزود: ما انتظار داریم اداره تشکل های کارگری و کارفرمایی تنها فعالیت خود را بر برگزاری انتخابات و مجمع تشکل های صنفی و صدور اعتبارنامه منحصر نکنند بلکه همیشه با این تشکل ها همراه باشند.

 صادق زاده تبریزی در ادامه به موضوع مسکن برای قشر کارگر و بازنشسته اشاره کرد و گفت: هم اکنون شرایط اقتصادی به گونه ای تبدیل شده که مسکن به یک کالای لوکس برای کارگران و بازنشستگان تبدیل شده و بایستی با فعال کردن تعاونی های مسکن کارگری و مسکن اجتماعی و بهره گیری از اراضی مناسب در جهت رفع این مشکل گام برداریم.

نایب رئیس کانون کارگران بازنشستگان استان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه هم اکنون بالغ بر ۱۸۴ هزار بازنشسته، مستمری بگیر ، ازکار افتاده و بازمانده در سطح استان وجود دارد گفت: این تعداد در سطح تبریز به ۱۱۸ هزار می رسد که در مجموع  رقم قابل توجهی را تشکیل می دهد و بایستی با حمایت از ایجاد خانه امید و نیز مجتمع های فرهنگی و ورزشی بازنشستگان امکانات رفاهی مناسبی را برای این قشر فراهم کنیم.

کریم صادق زاده تبریزی با ابراز خرسندی از حمایت امام جمعه محبوب تبریز و استاندار آذربایجان شرقی در رفع مشکات ایجاد بیمارستان ۳۲۷ تختخوابی تامین اجتماعی در تبریز گفت: خوشبختانه با هماهنگی های لازم با تقبل ۱۰۲ میلیارد تومان اعتبار لازم اراضی مورد نیاز این بیمارستان از سوی استاندار آذربایجان شرقی و انعقاد مبایعه نامه فیمابین مقدمات ایجاد این بیمارستان عملی شده است.

وی با اشاره به کاهش تعداد واحدهای بحرانی موجود در استان آذربایجان شرقی در طول دولت تدبیر و امید از ۲۲۰ مورد به ۱۱ واحد تولیدی گفت: خوشبختانه بخش مهمی از موفقیت در این زمینه نتیجه تلاش‌های مدیرکل سابق و نیز دکتر فتحی در سمت معاونت حوزه روابط کار بوده که امیدواریم با ادامه این روند تعداد واحدهای بحرانی به صفر برسد.

دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان شرقی  همچنین به مصوبه جدید دستمزد کارگران اشاره کرد و گفت: با وجود آنکه افزایش جدید بازهم تامین کننده نیازهای کارگران نیست اما اینکه وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی به مصوبه جدیدی تمکین می کند خود مهم است  و این نتیجه تاکیدات مقام معظم رهبری برای توجه به نیروی کار  و نیز اعتراضات قانونی کارگران بوده است.

وی همچنین از تلاش‌های دکتر میراحد حسینی مدیرکل سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی در مسئولیت خود در استان قدردانی کرد و گفت: ایشان در حضور چندین ساله خود در سطح استان کارهای ارزشمندی انجام دادند و فعالیت‌شان چشمگیر بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز