خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز اورژانس فارس خبر داد:

آماده باش ستاد مدیریت بحران علوم پزشکی شیراز پس از زلزله بیرم

asdasd
کد خبر : ۹۲۵۱۳۵

رئیس مرکز اورژانس استان فارس گفت: پس از وقوع زلزله شامگاه بیستم خرداد ماه در حوالی بیرم لارستان، ستاد مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حالت آماده باش قرار گرفته است.

به گزارش ایلنا، محمدجواد مرادیان گفت: با وقوع زلزله‌ای به بزرگی ۵.۱ ریشتر در حوالی بیرم لارستان که ساعت 20 و 38 دقیقه شامگاه 20 خرداد حادث شد، تیم‌های ارزیاب و واکنش سریع برای بررسی وضعیت به محل اعزام شدند. 

مرادیان با اشاره به آمادگی کامل دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان کرد: با پیگیری مرکز هدایت عملیات بحران دانشگاه (EOC) کلیه بیمارستان‌ها در شهرهای همجوار و شیراز، پایگاه‌های اورژانس شهرستان‌های همجوار و شیراز و مراکز پیام اورژانس از جمله مراکزی بودند که در اولین دقایق پس از وقوع زلزله آمادگی‌های لازم را برای امدادرسانی کسب کردند.

وی ضمن اعلام آمادگی استان‌های هرمزگان و بوشهر در خصوص اعزام تیم‌های درمانی به محل، عنوان کرد: پس از وقوع زلزله دوم به بزرگی ۵.۷ ریشتر در ساعت 21 و 48 دقیقه اورژانس استان‌های هرمزگان و بوشهر نیز آمادگی خود را برای هرگونه کمک به مناطق زلزله زده اعلام کردند.

مرادیان افزود: هر چند خوشبختانه گزارشی از آسیب به هم استانی‌های عزیز به ثبت نرسیده اما ستاد مدیرت بحران دانشگاه علوم پزشکی شیراز تا پایدار شدن وضعیت، در حالت آماده باش خواهد ماند و در صورت ضرورت بالگردهای اورژانس هوایی فارس، اتوبوس آمبولانس و آمبولانس‌های ویژه اورژانس شیراز به منطقه اعزام خواهد شد.

رئیس مرکز اورژانس فارس گفت: از شهروندان درخواست می‌شود که در صورت وقوع زمین‌لرزه، خونسردی خود را حفظ کرده و از دویدن به هنگام زلزله جدا پرهیز کنند، مواظب کودکان و افراد مسن باشند و از خوابیدن یا نشستن زیر پنجره‌های شیشه‌ای خودداری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز