خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

6 هزار نفر به طور مستقیم در حوزه صنایع دستی استان زنجان فعالیت می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۹۲۵۰۰۱

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان با اشاره به اینکه 6 هزار نفر به طور مستقیم در حوزه صنایع دستی فعالیت می‌کنند، گفت: دو نشان جغرافیایی ملی در رشته ملیله و چاقوسازی و 66 اثر نشان ملی نیز در زنجان اخذ شده است.

امیر ارجمند امروز در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در زنجان، اظهار داشت: به مناسبت 20 خرداد روز گرامیداشت صنایع دستی، نمایش آنلاین قلمتراش‌های فاخر استان(لایو)، معرفی شرکت آفرینه به عنوان مرکز تخصصی طراحی و ساخت انواع بسته بندی در زنجان و اعلام راه اندازی سایت این مرکز (افتتاح فروشگاه اینترنتی) از مهمترین برنامه های این روز بوده است .

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان، ادامه داد: رونمایی از اپلکیشن معرفی صنایع دستی دادشی، بازدید از کارگاه صنایع دستی، امضای تفاهم نامه با اداره کل پست استان، امضاء تفاهم نامه با اداره پست، امضاء تفاهمنامه همکاری با اداره کل امور زندان‌ها و دیدار با پیشکسوتان صنایع دستی از جمله برنامه های این هفته است.

وی، با اشاره به اینکه 6 هزار نفر به طور مستقیم در حوزه صنایع دستی فعالیت می کنند، گفت: دو نشان جغرافیایی ملی در رشته ملیله و چاقوسازی و 66 اثر نشان ملی در زمینه ملیله، چاقوسازی ،چاروق، قلمزنی روی مس، انگشتر سازی، پلاس بافی، بافتنی سنتی، نمد مالی، نقاشی لاکی، لاک تراشی چوب و ساز سازی سنتی این حوزه در زنجان اخذ شده است.

ارجمند، در پایان با بیان اینکه به مناسبت روز جهانی صنایع دستی داوران از میان 70 اثر ارسال شده به دبیرخانه قلمتراش نمونه دو اثر را به عنوان آثار برتر و یازده اثر را به عنوان آثار برگزیده و قابل تقدیر انتخاب کردند، تصریح کرد: استاد جواد توسلیان و استاد جلیل توسلیان مقام نخست را در این فراخوان کسب کردند و آثار یازده نفر دیگر قابل تقدیر بودند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز