خبرگزاری کار ایران

به منظور پیشگیری از حریق های احتمالی؛

عرصه‌های حساس جنگلی شهرستان لامرد مورد پایش قرار گرفت

asdasd
کد خبر : ۹۲۴۹۰۵

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لامرد گفت: به منظور پایش عرصه های جنگلی و پیشگیری از حریق‌های احتمالی گشت و مراقبت از این عرصه ها در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از لامرد، مرتضی نکوگو سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لامرد با اعلام این خبر گفت: همزمان با افزایش دما در نیمه جنوبی کشور از جمله در شهرستان لامرد، ضرورت گشت و مراقبت جهت پیشگیری از حریق به ویژه در عرصه‌های جنگلی دو چندان می‌شود.

وی با اشاره به پایش محدوده پلاک لاوَر خَشت از توابع بخش اشکنان افزود: از ابتدای خردادماه رصد و پایش مناطق حساس از طریق گشت‌زنی‌ و برقراری کشیک‌های منظم آغاز شده است.

نکوگو تصریح کرد: با توجه به گرم شدن هوا و فراهم شدن شرایط وقوع آتش‌سوزی‌ها از مردم تقاضا داریم حتی‌الامکان از روشن کردن آتش در جنگل‌ها و مراتع اجتناب کنند و در صورت نیاز به روشن کردن آتش، پس از رفع نیاز آتش را به‌طور کامل خاموش کنند.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لامرد از مردم خواست تا در صورت مشاهده هرگونه دود و یا آتش در عرصه‌های جنگلی را از طریق تماس با تلفن  ۱۵۰۴ یگان حفاظت جنگل و مرتع اطلاع دهند.

شایان ذکر است که بَنستان لاوَر خَشت به دلیل تراکم و تنوع پوشش گیاهی بسیار خوب، همچنین تنوع گونه‌های جانوری یکی از ارزشمندترین ذخایر جنگلی شهرستان لامرد محسوب می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز