خبرگزاری کار ایران

جانشین فرمانده ناجا مطرح کرد:

بیش از ۹۰ درصد از کشف سرقت‌ها با ناجا است/ هزینه جرم در کشور پایین است

asdasd
کد خبر : ۹۲۴۸۶۶

جانشین فرمانده ناجا با تأکید بر اینکه هیچ سازمانی در کشور به اندازه ناجا مأموریت ندارد، گفت: در موضوع سرقت همه به نیروی انتظامی نگاه می‌کنند؛ این در حالی است که بالای ۹۰ درصد از کشف سرقت‌ها با ناجا است ولی در وقوع سرقت، نقش ما زیر ۱۰ درصد است.

به گزارش ایلنا به نقل از معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان فارس، سردار قاسم رضایی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، اظهار داشت: کشور ما بعد از انقلاب اسلامی، آرمان عمیقی به نام آرمان انقلاب اسلامی دارد و همه حول این محور حرکت می‌کنند.

وی نیروی انتظامی را نیرویی مردمی و خادم مردم توصیف و تصریح کرد: امروز روح حاکم بر ناجا تبعیت محض از رهبری، ولایت و منش انقلابی است.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه در 40 سال گذشته به عنوان گام اول انقلاب این مسیر به خوبی طی شد، افزود: در گام دوم انقلاب نیز نیروی انتظامی با تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز اقدامات خود را در این راستا ادامه داده است.

جانشین فرمانده ناجا کسب رضایت‌مندی مردم را از اهداف جدی نیروی انتظامی دانست و گفت: در برخی موارد، مطالباتی که دیگران برای ناجا درست کرده‌اند، مطالباتی حبابی است و تلاش‌های ما را تحت الشعاع قرار می‌دهد.

وی با تأکید بر اینکه هیچ سازمانی در کشور به اندازه ناجا مأموریت ندارد، بیان کرد: نیروی انتظامی بیش از توان خود در صحنه‌ها و مأموریت‌ها حضور دارد ولی مطالبات بیش از اندازه از آن در برخی موارد باعث ایجاد نارضایتی در مردم می‌شود که نیاز به بسترسازی و بازنگری دارد.

سردار رضایی از سرقت به عنوان یکی از دغدغه‌های مردم یاد و تصریح کرد: در موضوع سرقت همه به نیروی انتظامی نگاه می‌کنند این در حالی است که بالای 90 درصد از کشف سرقت‌ها با ناجا است ولی در وقوع سرقت، نقش ما زیر 10 درصد است.

این مقام ارشد انتظامی گفت: باید مولفه‌های انتظامی در همه موارد رعایت شود تا باعث کاهش سرقت در جامعه شده و به تبع آن رضایت‌مندی و از همه مهمتر احساس امنیت در جامعه بالا رود.

وی به پایین بودن هزینه جرم در کشور اشاره و تصریح کرد: در کشور ما چون هزینه جرم پایین است، وقوع آن بالا می‌رود؛ بنابر این انتظار مردم و نیروی انتظامی از مجلس یازدهم به عنوان منتخبان مردم این است که در این موضوع ورود کنند و رضایتمندی مردم را بالا ببرند.

آیت‌الله لطف‌اله دژکام در دیدار جانشین فرمانده ناجا با وی ضمن تقدیر و تشکر از حضور سردار قاسم رضایی در استان فارس با تأکید بر ضرورت ارتباطات بین بخشی در جامعه، اظهار داشت: گاهی ارتباطات به گونه‌ای نیست که هم‌افزایی ایجاد کند، در گام دوم انقلاب اسلامی باید به جایی برسیم که مجموعه نهادها و ارگان‌ها با هم هماهنگ باشند و هر کسی نقش خود را به خوبی ایفاء کند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: در مجموعه نیروی انتظامی رویکرد مسئولان و فرماندهان دانش بنیانی است و این بسیار مناسب و ارزشمند است.

آیت‌الله دژکام در پایان ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات جهادی نیروی انتظامی در جامعه، افزود: امیدمان به حرکت ناجا بسیار زیاد است و امیدواریم با تلاش‌های روز افزون به نقطه‌های مورد هدف برسیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز