خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

شیوع ویروس کرونا در تایباد بسیار وخیم است/ داروهای گران قیمت و کمبود امکانات پزشکی می‌طلبد مردم رعایت کنند

asdasd
کد خبر : ۹۲۴۷۷۳

متخصص بیماری‌های داخلی و مسئول بخش کرونای بیمارستان خاتم النبیا (ص) شهر تایباد گفت: نسبت به 2 ماه اخیر وضعیت شیوع کرونا در این شهرستان بسیار وخیم شده است و بیماران مانند گذشته به درمان پاسخ نمی‌دهند.

دکتر غزل اسدی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در تایباد، ضمن بیان این مطلب افزود: مردم خطر این بیماری را جدی نگرفته‌اند و مراجعات نشان می‌دهد دورهمی‌های خانوادگی و تجمعات بدون رعایت فاصله گذاری بی حد و مرز در حال انجام است؛ این مهم زنگ خطر جدی برای سلامت افراد در شهرستان بشمار می‌رود.

وی مطرح کرد: کرونا نسبت به قبل مقاوم‌تر شده و بیشتر مراجعه کنندگان در پیک جدید جوانان، زنان باردار و کودکان هستند و این در صورتی است که این قشر بیمار به درمان سخت‌تر پاسخ می‌دهند، همچنین تعدادی از کادر درمان این بیمارستان با کرونا درگیر شده‌اند و اکنون در قرنطینه تحت درمان هستند.

دکتر اسدی بیان کرد: کادر درمان به صورت شبانه‌روز در حال رسیدگی به بیماران کرونا هستند. داروهای گران قیمت و کمبود امکانات پزشکی و نیز کمبود کادر درمان می‌طلبد شهروندان نکات بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی را جدی بگیرند.

مسئول بخش کرونای بیمارستان خاتم النبیا(ص) شهر تایباد با تاکید بر رعایت چند نکته اساسی در جلوگیری از ابتلا به این بیماری گفت: شستشوی دست‌ها به مدت 20 ثانیه، نوشیدن مایعات فراوان، استفاده از میوه و سبزیجات، خوردن ویتامین  D و C ، اجتناب از حضور در اماکن عمومی بدون ماسک و ژل ضدعفونی، پرهیز از خوردن غذاهای چرب، فست فود و خوراکی‌های غیراستاندارد، پرهیز از دست دادن، روبوسی و مهمانی‌های خانوادگی می‌تواند کمک بیشتری به قطع اتصال زنجیره این بیماری کند.

همچنین با توجه به اینکه کرونا از طریق مدفوع قابل انتقال است ضدعفونی روزانه سرویس بهداشتی در منازل امری ضروری بشمار می‌رود.

مدیر پایانه مرزی دوغارون نیر به ایلنا گفت: در حال حاضر به منظور جلوگیری از شیوع کرونا تمام ورودی‌های مسافری به جز گذرنامه‌های تجاری از طریق این معبر رسمی ممنوع اعلام شده است.

کریم نوایی نظامی مطرح کرد: روزانه  700 دستگاه خودروی ترانزیت با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی از مجموع ناوگان حمل و نقل فعال در مرز دوغارون ورود و خروج می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز