خبرگزاری کار ایران

معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت ذوب آهن اصفهان خبر داد:

تکمیل فاز یک پروژه انتقال پساب فولادشهر به کارخانه ذوب آهن اصفهان/ استفاده از پساب برای کاهش برداشت از آب زاینده رود

asdasd
کد خبر : ۹۲۴۵۴۹

معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت ذوب آهن اصفهان گفت: فاز اول پروژه انتقال پساب فولادشهر به ذوب آهن اصفهان که از خرداد ماه 97 عملیات اجرایی آن آغاز شده بود در مراحل پایانی است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، مهدی نصر با اعلام این خبر افزود: به منظور جبران آب مورد نیاز و کاهش برداشت آب از رودخانه زاینده رود و همچنین در راستای کاهش پیامدهای زیست محیطی، انتقال پساب فولادشهر به تصفیه خانه استحصال ذوب آهن در دستورکار قرار گرفت و پس از بررسی های فنی و اقتصادی توسط مدیریت مهندسی کارخانه، در سه فاز طراحی شده و در حال اجرا هست .

وی ادامه داد: در فاز یک، پساب تصفیه شده توسط لوله کربن استیل سایز 600 میلی متر به طول 4430 متر از محل مخزن تعادل در میدان شهید خاکی تا میدان نهالستان به تصفیه خانه استحصال منتقل می شودد که درحال حاضر این پروژه بیش از 99  درصد پیشرفت داشته و در حال نهایی شدن است .

مدیر اجرایی توسعه پشتیبانی تولید ذوب آهن نیز در این‌باره گفت: انتقال پساب فولاد شهر در ظرفیت های مختلف با خروجی 500 ، 1000 و 1500 متر مکعب در ساعت پیش بینی شده که با نظارت این شرکت پویش ساخت در حال اجرا است.

رضا توفیقی تاکید کرد: در طول عملیات اجرایی این خط با چالش هایی از جمله عبور لوله از زیر بستر جاده اصلی کارخانه و همچنین عبور از زیر خط راه آهن و سایر موارد مواجه بودیم که با همکاری مدیریت حراست شرکت و با  اتخاذ تدابیر فنی و جایگزین در طرح، موفق به عبور از این موانع و سرعت بخشیدن به اجرای عملیات و نیز صرفه جوئی اقتصادی قابل ملاحظه‌ای شدیم.

وی خاطر نشان کرد: با هدف استفاده بهینه از منابع آب با اجرای دو فاز دیگر پروژه پسآب فولادشهر و همچنین تکمیل پروژه های انتقال پسآب زرین شهر، نجف آباد و فلاورجان به کارخانه میزان برداشت آب از رودخانه زاینده رود به کمترین حد ممکن خواهد رسید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز