خبرگزاری کار ایران

برداشت ۵۰۰ تن پیله‌‌تر کرم ابریشم در استان‌های حوزه خراسان

asdasd
کد خبر : ۹۲۴۵۴۳

مدیر مرکز توسعه نوغانداری حوزه خراسان گفت: پیش بینی می‌ شود بالغ بر ۵۰۰ تن پیله‌ تر کرم ابریشم در خراسان شمالی، رضوی و جنوبی برداشت شود.

به گزارش ایلنا از مشهد، فرید سرجمعی مدیر مرکز توسعه نوغانداری خراسان گفت: شرایط مناسب آب  و هوایی باعث شد تا تولید امسال روند بسیار مطلوبی را به همراه داشته و  بالغ بر ۵۰۰ تن پیله‌ تر کرم ابریشم در خراسان  شمالی، رضوی و جنوبی برداشت شود.

او افزود: امسال با برنامه ریزی انجام شده موفق شدیم ۱۷ هزار و ۸۰۲ جعبه کرم ابریشم را در سه خراسان توزیع کنیم که این رقم نسبت به سال قبل ۲۵ درصد افزایش داشته است.

مدیر مرکز توسعه نوغانداری خراسان با اشاره به شرایط خرید پیله تولیدی نوغانداران، ادامه داد: خوشبختانه شرایط بازار آزاد به گونه‌ای است که علی رغم اعلام قیمت خرید تضمینی پیله توسط دولت به ازای هرکیلو ۳۳ هزارتومان با ورود بخش خصوصی به بازار در حال حاضر پیله‌های تولیدی از قرار هرکیلو ۷۰ تا ۸۰ هزارتومان بسته به کیفیت پیله خریداری می‌شود.

سرجمعی گفت: در حال حاضر تمامی پیله‌های تولیدی جهت تبدیل به نخ ابریشم روانه کارگاه‌های ابریشم کشی در بایگ می‌شود و پیش بینی می‌شود حدود ۱۰۰ تن نخ ابریشم از پیله‌های تولیدی خراسان استحصال شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز