خبرگزاری کار ایران

به صورت مجازی برگزار می شود ؛

چهارمین جشنواره تاک پلو در خلیل آباد خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۹۲۴۵۴۰

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری خلیل آباد گفت:با توجه به شیوع ویروس کرونا چهارمین جشنواره تاک پلو در خلیل آباد به صورت مجازی و با نظارت استاد سرآشپز بین المللی و کارشناس برنامه‌های آشپزی صدا و سیما برگزار می شود.

محمد جواد بلبلی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا اظهار کرد: تاک پلو یکی از غذاهای محلی و محبوب شهرستان خلیل آباد است که همه ساله در فصل بهار با توجه به رویش برگ‌های درخت انگور و فصل برداشت برگ مو در این شهرستان پخت می‌شود.

وی  افزود: به همین منظور برای چهارمین سال پیاپی جشنواره خانوادگی تاک پلو در خلیل آباد در روز ۲۴ خرداد ماه و به دلیل شیوع بیماری منحوس کرونا به صورت مجازی برگزار می شود و انتخاب دلمه برتر توسط استاد حسن یگانه فر آشپز بین المللی و کارشناس برنامه های اشپزی صدا سیما صورت می پذیرد که از طریق شبکه های مجازی و تلویزیون اینترنتی به صورت زنده پخش خواهد شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی با بیان اینکه سطح زیر کشت تاکستان‌های انگور در خلیل آباد بالغ بر شش هزار هکتار است گفت:   در فصل بهار روزانه سی تن از  برگ های تاک  این شهرستان صادر می شود.

نحوه برگزاری این جشنواره به این صورت است که افراد ابتدا اعلام آمادگی می‌کنند و پس از پخت و تزئین دلمه‌ها به میراث فرهنگی تحویل می دهند و مراسم انتخاب برنده توسط یگانه فر سرآشپز بین‌المللی و کارشناس برنامه‌های آشپزی صدا و سیما به صورت زنده از شبکه های مجازی پخش می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز