خبرگزاری کار ایران

سخنگوی اتحادیه صیادان کشور:

مجلس یازدهم گام‌های ویژه‌ای در راستای توسعه اقتصاد دریا محور بردارد

asdasd
کد خبر : ۹۲۴۴۶۶

سخنگوی اتحادیه صیادان کشور گفت: ضروری است تا مجلس یازدهم در راستای رشد اقتصاد دریامحور در کشورمان گام‌های مهم و ویژه‌ای را با مشورت و همکاری جوامع ساحل‌نشین بردارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کامران آتین گفت: یکی از راه‌های توسعه اقتصاد دریایی، وضع یا اصلاح قوانین به نفع صیادان و ایجاد گشایش‌های ویژه در بهره‌مندی از ظرفیت دریا در اقتصاد ملی است، ساحل‌نشینان انتظار تجهیز یک تریبون جدید را از سوی نمایندگان برای پیگیری مطالبات‌شان در حوزه دریا دارند تا بتوانند در راستای بهره‌مندی هرچه بیشتر از سواحل و دریاهای جنوبی کشور، گام‌های عملی بردارند.

وی ادامه داد: ضرورت ایجاد فراکسیونی خاص در مجلس به منظور بررسی و پیگیری مستمر مشکلات و مسائل مرتبط با دریا و اقتصاد دریامحور در دنیا کانون اصلی تمرکز بسیاری از کشورهای جهان است اما سهم ما از اقتصاد دریایی در کشورمان مطلوب نیست.

سخنگوی اتحادیه صیادان کشور عنوان کرد: در تصمیمات کلان کشوری باید نگاه به استان‌های نوار ساحلی تقویت و نقش و جایگاه این استان‌ها در اقتصاد ملی پررنگ‌تر شود و در عین حال در قالب فراکسیونی خاص در مجلس، راهکارهای قابل اجرا در این زمینه به طور مداوم رصد و پایش شده و وزرای مربوطه ملزم به حضور در این فراکسیون و ارائه برنامه‌های خود در این زمینه شوند.

آتین گفت: جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی نیز در این حوزه میسر است و فعالان کنونی این بخش نیز قادرند تا در صورت توجه ویژه دولت و مجلس به این حوزه، به جذب سرمایه‌گذار مبادرت کرده و رشد و توسعه اقتصادی و اشتغال قابل‌توجهی را فراهم آورند.

وی ادامه داد: یکی از ضرورت‌های حوزه آموزش در کشور را تدوین دروسی ویژه در مدارس جهت آشنایی دانش‌آموزان با ظرفیت‌های بندری و دریایی کشورمان است و جهت‌دادن ذهنیت نسل آینده کشور به سمت و سوی اقتصاد دریامحور در افق آینده توسعه آن بسیار ضروری است که باید از هم‌اکنون مورد پیگیری قرار گیرد.

سخنگوی اتحادیه صیادان کشور تصریح کرد: نقش شرکت‌های دانش‌بنیان در بومی‌سازی دانش دریایی جهت بسترسازی برای ایجاد و فعالیت هرچه بیشتر این قبیل شرکت‌ها با حضور نیروهای توانمند علمی هرمزگان در آن می‌تواند به آینده توسعه دریایی کشور کمک کرده و راه‌های روشنی را در پیش روی این حوزه بگشاید.

وی عنوان کرد: نمایندگان نوار ساحلی باید بکوشند طرح و لوایحی در مجلس تصویب شود که به رونق بنادر و سواحل انجامیده و توسعه و پیشرفت شهرهای ساحلی و ارتقای معیشت مردمان ساکن در آن را منجر شود.

آتین بیان کرد: نمایندگان دوره یازدهم مجلس می‌توانند ایجاد کمیسیونی خاص در مجلس با عنوان کمیسیون بنادر، سواحل و دریانوردی و صیادی را مورد بررسی قرار دهند چرا که مهم‌ترین ظرفیت ملی ما در دریاها نهفته است اما عملا کار ویژه‌ای در این زمینه که به احیای نقش تاریخی ایران در اقتصاد دریایی جهان بی انجامد، صورت نگرفته است.

 وی در پایان افزود: نمایندگان استان هرمزگان باید در پیگیری این مطالبه جامعه صیادی پیشرو باشند تا اتفاق بزرگی در این دوره به نفع هرمزگان و استان‌های جنوبی کشور رقم بخورد که تضمین‌کننده رشد استان‌مان و نوار ساحلی کشور و ارتقای تراز زندگی مردم و تقویت معیشت آنان باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز